1.6

Jake Speed

När Margaret Winstons syster blir kidnappad erbjuder sig Jake att rädda henne. Det är bara ett problem, Jake är ingen riktig hjälte, utan bara stjärnan i en framgångsrik actionserie. Men Margaret är desperat och tror att Jake är en riktig hjälte också. Hon följer mot sin vilja med Jake och hans kompanjon Des in i ett rasande och rafflande Afrika-äventyr.

Originaltitel Jake Speed
Regissör Andrew Lane
Manus Wayne Crawford, Andrew Lane
Genre 80-tal, Äventyr, Action, Komedi
Skådespelare Wayne Crawford, Karen Kopins, Dennis Christopher, John Hurt, Leon Ames, Roy London, Donna Pescow, Barry Primus, Monte Markham, Millie Perkins

kanemura
2019-01-08
Lite dum men väldigt charmig film med min kultfavorit Wayne Crawford (alltid bättre än filmerna han är med i). Omväxlande barnslig och halvvåldsam.
jonbo
2016-11-14
Tempofattigt äventyr, som nog ville vara en ny Indiana, men som inte såg till att skriva ihop en historia att bry sig om.
Djason
2012-01-26
Njaa finns ju bättre äventyrsfilmer om man säger så. Men helt utan värde är den inte.
2007-07-26
Ska föreställa nån sorts indiana jones ripoff. Tråkigare film får man leta efter, de fanns inget värde i den skiten trots en hyfsad budget
Sibilisibili
2004-07-22
Herregud, jag har ju inte sett filmen sen jag var minsta sortens människa, och då bara en gång. Vill minnas att jag tyckte om den då, av samma orsaker som jag skulle ogilla den idag.