3.4

Jakt på främmande ubåt

En diktatorisk kapten på ett amerikanskt fartyg jagar en rysk ubåt i Arktis, Med förödande konsekvenser.

Originaltitel The Bedford Incident
Regissör James B Harris
Manus James Poe
Genre Drama, Thriller, 60-tal
Skådespelare Sidney Poitier, Martin Balsam, Richard Widmark, James MacArthur, Eric Portman, Phil Brown (I), Gary Cockrell, Wally Cox, Michael Kane

2017-08-18
Riktigt trött och stel film helt utan nerv. Filmens behållning utgörs dels av Widmark, dels av föreställningen av hur bra filmen hade kunnat vara. (5/15)
Philips
2010-07-27
"Kalla kriget" är kyligare än någonsin. Inte en enda död minut. Rikard Widmark är hårdare än granit.
mars
2010-03-24
En film som verkligen suger in en i handlingen. Enda minuset är att det är tidvis är vissa karaktärer slåss lite med plattityder. Slutet var överraskande men inte nödvändigtvis bra.
sille
2010-01-05
Snarare en "jagare" film än en "ubåts" film. Gillar upplägget med jakten, man sitter på helspänn nästan hela tiden, en dramatiskt filmupplevelse! Bra skådisar överlag!
Czechflash
2009-05-11
Tät och bra film som har fina prestationer, främst av Richard Widmark, och ett underbart överraskande och minnesvärt slut.
bombkrig
2008-01-23
Detta är ju ingen ubåtsfilm i strikt mening. Men bra är den.
Bomkia
2006-03-18
Richard Widmark är fantastisk som hård skeppskapten. Trevliga biroller av Martin Balsam och Sidney Poitier också. 4a.