3.3

Jakten på Alfredo Garcias huvud

En familjeskandal gör att en mäktig och förmögen ranchägare vill se Alfredo Garcias huvud på ett fat. Två prisjägare letar upp en pianospelare som sägs sitta inne med information om var Garcia finns.

Originaltitel Bring Me the Head of Alfredo Garcia
Alternativ titel Tráiganme la cabeza de Alfredo García
Regissör Sam Peckinpah
Manus Sam Peckinpah, Gordon T Dawson
Genre Drama, Thriller, Western, Roadmovie, 70-tal
Skådespelare Warren Oates, Isela Vega, Robert Webber, Gig Young, Kris Kristofferson, Helmut Dantine, Emilio Fernández, Don Levy

Zebulonm
2021-08-03
Seg o halvtråkig.
hsimpson
2021-05-31
Ganska tråkig, och som tidigare sagts, grabbig. Peckinpah verkar inte vara alls min kopp te.
jcoke88
2020-06-04
Måste höja till en femma såhär en månad efter tittning då filmen fortfarande gör sig påmind i form av minnesbilder och tankar. Total nedmontering av det västerländska samhället.
froekensvaer
2017-02-19
Väldigt inte alls min typ av film. Grabbig och består mestadels av män som blir skjutna på ett snyggt sätt.
Mat1az
2017-01-18
Warren Oates är jävligt cool, han gör hela filmen. Den är annars lite för trögflytande i min smak. Den lyckas aldrig riktigt fånga in mig. Och storyn är rätt tunn faktiskt. Men det är snygg film med flera scener som stannar kvar hos en. Kanske faktiskt skulle gilla den mer om jag såg om den. Strak trea/svag fyra
Diclonius
2016-11-08
"Because it feels so GODDAMNED GOOD!"
martineden
2016-07-16
[rek. 4] En underbar, halvt galen odyssé, med en fullkomligt lysande Warren Oats i huvud- och titelrollen!! Manuset är lysande och konceptet förverkligas på ett lysande sätt, genom våld, humor och bisarra händelser. En kultklassiker värd sitt namn. Mycket bra!!! 4.
ClintanTheKing
2014-04-18
En underhållande thriller-roadmovie (för inte kan den klassas som någon renodlad actionfilm) med som vanligt när det gäller Peckinpah - snygga actionscener, snygga miljöer, bra dialoger, och en bra rollista. Warren Oates är riktigt bra och lyfter filmen till en stabil nivå. Tycker den tappar lite fart när det återstår 25-30 min men på det stora hela en sevärd rulle av den skicklige Sam Peckinpah. Men visst är den en knutta överskattad om ni frågar mig.
92axha10
2013-12-18
Jag har en svag punkt för antihjältar. Jag borde inte sympatisera med huvudpersonen men jag gör det ändå. Miljöerna är fantastiska och det är riktigt kraftfulla scener. Blandningen av groteskt och vackert balanseras perfekt.
2013-12-15
Ej bäst av de Peckinpahfilmer jag sett, men väl en svettig, skitig och lagom cynisk film. Oates är bra och våldsscenerna är av absolut toppklass. Fyran är mycket svag då storyn egentligen är rätt seg och räddas enbart av den snygga regin.