Jakten på Dodger

Dodger är en liten apa som är på rymmen från sin tjuvaktige och elake ägare då han dimper ner i famnen på Eva. Under tiden Eva försöker dölja Dodger för sin familj upptäcker hon att han är tränad till att stjäla. Som om hon inte hade nog med problem så är dessutom Dodgers ägare tillsammans med några andra skumma typer på jakt efter honom.

Originaltitel Monkey Trouble
Alternativ titel Pet
Regissör Franco Amurri
Manus Stu Krieger, Franco Amurri
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Harvey Keitel, Christopher McDonald, Victor Argo, Mimi Rogers, Thora Birch, Kevin Scannell, Alison Elliott, Robert Miranda, Remy Ryan Hernandez, Adam LaVorgna, Jo Champa, John Lafayette, Kimberly Cullum, Harvey Vernon

2016-11-05
Som barn tyckte jag denna film var väldigt bra och rolig. Har dock inte sett den sen slutet av 90-talet och jag vet inte vad jag skulle tycka om den idag.
StureStenhög
2016-03-30
Härligt att få se en tjuvaktig liten cappuccino-apa dra runt och ställa till med monkey trouble, men tyvärr hade jag nog hoppats på mer än vad jag fick. Förutom en fantastisk scen framåt slutet så finns det inget här som känns speciellt minnesvärt. Detta trots att Harvey Keitel skänker lite stjärnglans till tillställningen i en småkul skurkroll. Det är helt enkelt lite för mainstream för oss som kan genren utan och innan
karlmats
2016-03-28
Dags för djurfilm igen! Att Harvey Keitel gör denna samma år som Pulp Fiction är ju helt fantastiskt. Tyvärr för finsmakaren i genren är det här inte riktigt så crazy som man skulle vilja ha det, det blir mer en familjefilm med en rolig apa i fokus, dock svinar han på lite grann iaf så lite cred ska den lilla saten ha. Gillar friheten på 90-talet att det är en zigenare/rom som lärt honom att stjäla (Keitel, LOL) som är skurken och att PK-media nu döljer fakta på filmbeskrivningen där han istället har omvandlats till en "skum typ". Skämt åsido, även utan miserabel SD-retorik så var filmen lite för mycket mellanmjölk för att nå de högre höjderna, en standardrulle i genren vilket ger en stark 2a men det är skönt att ge sig in i träsket igen. Förresten också skönt att slippa Robert Vince helkristna kärnfamiljer och att se en styvpappa som dessutom inte ens är ond, det är uppfriskande, precis som avsaknaden av snack om änglar och annat skit. Vissa saker var bättre förr.
Djason
2012-08-29
Som ung gillade jag den en hel del men som äldre är den ju inte lika rolig.
Xenox
2012-07-10
En perfekt barnfilm som har allt det där som en bra barnfilm ska ha.
craptastic
2011-12-01
apoooooooor
Elizadushkufan
2010-01-25
Minns den som en av mina favorit-filmer när det gäller djur, när jag var liten. Dock minns jag den inte helt, men den får en stark 3:a av mig.
jownie
2009-05-30
hade jag sett den för första gången idag hade jag förmodligen satt ett lägre betyg. men jag älskade den när jag var liten, den var t.o.m dubbad!
Vigggo
2007-07-18
haha, vad skön film. Jag tittade på den när jag var liten, och för några dagar sen såg jag på den igen. (Med dubbat) :D
Gustavsson
2006-12-29
En av mina favoritfilmer när jag var liten.