Jakten på en mördare - Veronika

Denna film är en fristående fortsättning på miniserien Jakten på en mördare - Lögnen. En gammal kvinna hittas mördad på ett servicehem. Polisen kan varken finna gärningsman eller motiv. Så försvinner plötsligt kvinnans son, och polisen kan då ana ett samband.

Originaltitel Jakten på en mördare - Veronika
Regissör Michael Hjorth
Manus Michael Hjorth, Tomas Tivemark
Genre Drama, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Niels Dybeck, Olle Jansson, Ann-Sofie Rase, Eddie Axberg, Margreth Weivers, Tord Peterson, Thomas Roos, Jan Mybrand

FabianBom
2016-06-26
skrämmande och bra tv-deckare
AlbinWesley
2015-10-19
Detsamma gäller för Veronika som för Lögnen, medan denna inte får speltid nog att brodera ut sig riktigt har den istället ett högre tempo, och det faktum att vi känner karaktärerna sen Lögnen gör att den kan sätta igång detta tempo redan från start. Den är lite mer utsvävad, lite mer skruvad, vilket är på både gott och ont. Jag hade gärna sett en längre filmserie här, det är gott nog för det.
Hypostas
2015-05-21
Helt OK svensk kriminalare.
Xenox
2012-07-16
Lite bättre än Lögnen. Den är spännande och samtidigt lite otäck. Stark trea.
Cineasten
2012-01-04
Något svagare än första filmen men ändå ovanligt bra för att vara en svensk kriminalare. Läskig stämning och en del oväntat obehagliga scener. Tomas Tivemark borde skriva fler kriminalmanus. Han gör det betydligt bättre än de klåpare som skriver manus till alla massproducerade polisfilmer vi ser idag. Plus för Eddie Axberg i rollen som Harry, den snälle Göteborgspolisen som "vill behålla tron på att man kommer längst med ärlighet och vänlighet". Ovanligt med den typen av naiva poliser i en filmbransch där alla poliser antingen är stenhårda machotyper som slåss och svär eller alkade krimmare som egentligen är riktigt vassa och bara behöver en liten spark i arschlet för att komma igång.
Necross
2010-08-05
Snäppet sämre än första delen, men fortfarande oväntat bra.
Zittan
2005-09-27
Bra film
Mallvara
2005-02-17
Som Gordyal fast snäppet bättre.
2003-02-13
Typisk svensk polisfilm, fast snäppet sämre. Funkar om man gillar genren. En svag trea!