2.3

Bakom murarna

Den sanna historien om tonårige James Burns. Trots att han innerst inne är en schyst kille hamnar han snabbt i de kriminella gängens värld i Denver. Därifrån är steget inte långt till fängelset, där både sadistiska vakter och desto äldre och farligare medfångar förvandlar hans liv till ett helvete. Oväntat nog kommer räddningen i form av den storväxte Conrad, en dömd mördare, som visar honom att det finns en väg ut ur ett liv fullt av våld och brott?

Originaltitel Jamesy Boy
Regissör Trevor White
Manus Lane Shadgett, Trevor White
Genre Romantik, Kriminalare, Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Mary-Louise Parker, James Woods, Ving Rhames, Taissa Farmiga, Rosa Salazar, Michael Trotter, Ben Rosenfield, Aaron Opara, Taboo, Spencer Rocco Lofranco

2014-03-03
Finns en mängd bättre filmer i samma tema. Men har man inget att göra i 2 timmar så går det att ta sig igenom den utan att få uppstötningar.
jonbo
2014-02-18
Som ett Bamseplåster - det klibbar mest fast, men sitter inte kvar alltför länge, och är designat och anpassat för lämplig målgrupp, de lite yngre, som inte sett sådant här förrut.