3.2

Jandek on Corwood

En dokumentär om den tillbakadragne undergroundmusikern Jandek. Bland annat berättar olika personer om vad Jandeks musik betytt för dem och hur de försökt tyda de kryptiska meddelanden han skickar via sitt skivbolag Corwood.

Originaltitel Jandek on Corwood
Regissör Chad Friedrichs
Genre 2000-tal, Dokumentär

niin
2013-08-24
vilken lirare
internet
2012-12-22
musiken, artisten och fenomenet höjer filmen som inte skildrar det jag hoppades på riktigt
monsterpop
2010-05-15
själv har jag, på något skämmigt vis, trots att jag lyssnat på "john darnielle talks about jandek" säkert ett tiotal gånger, aldrig fattat nåt. nedanstående kommentarer synes lite drygelitistiska, fast jag kan förstå dem på ett sätt. kanske gjordes filmen mer för den naive mig än de vise ni, och det kan ju inte vara mer än rätt att jag också får en tårtsmula att mumsa på, åtminstone då & då.
tilapia
2009-08-17
Håller med föregående talare. Förstår överhuvudtaget inte varför den här filmen har gjorts. Men efter filmens släppts har ju Jandek börjat spela ute - jag tror att det hänger ihop, så nåt gott kanske kom ur den.

2007-06-30
Jandek är en av vår tids största skatter, och den här videon är stundtals rakt pinsamt usel och annars bara väldigt dålig. Eftersom att det är omöjligt att separera musiken från resten av verket så får den dock en tvåa.
apfigur
2007-02-11