2.4

Originaltitel The January Man
Regissör Pat O'Connor
Manus John Patrick Shanley
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Susan Sarandon, Mary Elizabeth Mastrantonio, Kevin Kline, Harvey Keitel, Danny Aiello, Rod Steiger, Alan Rickman, Faye Grant, Kenneth Welsh

Skapad 2019-10-27 av billybob
En seriemördare har New York under belägring. Under de senaste månaderna har elva mord skett. Invånarna kräver att borgmästaren gör något. Motvilligt kallar han in f d polisen Nick. Jag har se...   Läs mer »

2022-11-23
Udda men skön blandning av thriller och komedi. Ja, det mesta känns lite udda här. Allt från den hysteriske borgmästaren till Rickmans flummige målare. Det sena 80-talets New York hjälper till och på det hela är detta klart godkänt.
2021-05-11
Jävla märklig stämning som inte alls funkar för mig. Får verkligen ingen feeling för karaktärer eller humor. Men den känns lite unik och när jag ser så mycket film så uppskattar jag ändå när något står ut och gör något speciellt. Även när det inte är direkt lyckat. En ganska svag tvåa.
2015-02-18
Blandningen av genrerna komedi och thriller är onekligen riskabelt och jag har förståelse att del inte uppskattar detta. För mig fungerar det dock fint och den fina rollistan gör det extra sevärt. Jag gillar verkligen Kevin Kline som skådis. 3+
Commandante
2014-02-02
Den vill vara komedi och en spännande thriller på samma gång, men det funkar inte alls. I slutet blir det buskis av allt och jag tror att jag tittar på A Fish Called Wanda.
Lukinx
2013-05-05
I slutet är det ju en renodlad komedi. Skitfilm.
Jonas77
2012-03-23
Om du är sugen på en spännande mördarjakt med Kevin Kline så går den an.

2011-10-03
Jag gillar Kline, han gör vad han kan för att rädda läget. En bra rollista och en vankelmodig regissör mån tro?
Djason
2010-10-26
Duglig men ganska seg underhållning. Bra skådisar, Faye Grant från kultserien V är ju med.
Larsman
2009-09-24
Så här går det om de som gör filmen inte kan bestämma sig om de ska göra en allvarlig film eller en komisk film. Jag tycker att filmen var helt klart underhållande men de bör ha kunnat gjort den mkt bättre med tanke på alla bra skådisar som är med.
henrikj
2009-07-10
Härlig märklig komisk kovändning på slutet.