2.8

Japanese Story

Den opolerade och okunniga geologen Sandy blir guide till den stela Hiromitsu när han kommer på affärsbesök. Hon ska visa honom runt och när han vill ut på en ökentripp leder isoleringen till att kulturkrocken förstärks.

Originaltitel Japanese Story
Regissör Sue Brooks
Manus Alison Tilson
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Toni Collette, Gotaro Tsunashima, Matthew Dyktynski, Lynette Curran, Yumiko Tanaka, Kate Atkinson, Bill Young, Justine Clarke
Filmnummer 19168

Kurosawafan
2012-11-24
bra drama, har lite svårt för colette men bra...
Manko
2010-09-10
Fantastisk vändning. Innan dess var den mest Ok, men efter halva filmen lyfte det ordentligt.
Ngdawa
2010-05-20
gillade filmen till en början, speciellt intressant eftersom jag nu är i australien..tycker iofs att de kunde ha fortsatt på kulturtemat instället för att vända upp-och-ner på alltihop..
Hypostas
2010-02-11
En ganska seg berättelse, och jag har svårt för Toni Collette i den här filmen. Men den har några fina stunder.
MartinA
2009-11-12
En speciell handling där man undrar vad det hela ska sluta med, känns nyanserad och oförutsägbar. Jag tyckte att den var intressant och trovärdig. tempot är som livet och det den vill skildra.
Vimmzy
2005-07-01
håller med nedanstående.!
NOOP
2004-09-07
En rätt ointressant film om det inte vore för en skarp riktingsändring i händelseförloppet.