2.5

Jarhead: Law of Return

En israelisk soldat skjuts ned över syrisk mark och tillfångatas av Hizbollah. Soldaten är son till en amerikansk guvernör, så en amerikansk elitstyrka sätts in tillsammans med israeliska soldater för att befria honom.

Originaltitel Jarhead: Law of Return
Regissör Don Michael Paul
Manus Don Michael Paul
Genre Drama, Krig
Skådespelare Devon Sawa, Amaury Nolasco, Robert Patrick, Ben Cross, Yael Eitan, Nicholas Aaron, Shanti Ashanti, Tsahi Halevi, Jeff Pierre, Udi Razzin, Amos Tamam, George Zlatarev

2022-07-10
De är ändå mer kompetenta än vad man kanske förväntar sig de här uppföljarna, men de är inte tillräckligt bra för att det ska finnas något större värde i att se dem. Skådespeleriet och dialogen är lite skakigt, men krigsscenerna är välgjorda för sin budgetklass, och storyn är helt okej. Man kan ju inte påstå att den är speciellt balanserad i sin skildring, men det är ändå lite intressant att en sådan här film lägger sitt fokus på Israel. Den här lär dock fortfarande, likt de andra i serien, snart vara glömd
2021-06-24
Välgjord för sin genre, men jag börjar tröttna rejält på alla dessa moderna krigsfilmer som i stort sett är likadana.
Xeno
2020-07-22
Filmen skulle nå större framgång på egen hand än som en del i Jarhead-serien. Denna är riktigt bra om man gillar genren.
Djason
2020-06-15
Bättre än flera av alla uppföljare som finns till jarhead. Får en att fundera en del om hur mycket ska offras för ett liv.