2.3

Järnets änglar

Om tre kvinnor som alla jobbar på järnverket i Luleå, om deras liv, drömmar och besvikelser - om kärlek, jobb och fritid. Deras drivkraft och gemensamma nämnare är deras band - Black Island Sisters.

Originaltitel Järnets änglar
Alternativ titel Black Island Sisters
Regissör Agneta Fagerström-Olsson
Manus Agneta Fagerström-Olsson
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Rolf Lassgård, Alexander Skarsgård, Jakob Eklund, Yvonne Lombard, Göran Forsmark, Elisabeth Carlsson, Ivan M Petersson, Anna Ulrika Ericsson, Kajsa Ernst, Moa Zerpe, Michael Odhag, Lasse Pettersson

2017-09-07
Eländes eländes elände.
Purp
2013-02-03
Pinsamt dålig.
Hypostas
2012-12-10
Ganska mysig film ändå. stark tvåa.
Gigi1943
2012-10-10
Det var en väldigt seg och tråkig film men jag tror att tanken var god, det är nog inte så kul att jobba på ett järnverk. Dör man inte av järnets "ångor" så kan man ju alltid röka ihjäl sig.
larox
2012-09-29
förmedlar vardagen för tre kvinnor som arbetar på järnverket i Luleå, härligt uppfriskande, skön och varm film med en massa charmerande inslag. Tycker om filmen, blev överraskad.
Xenox
2012-06-23
Den var bättre än vad jag förväntade mig.
MinotaurKing
2012-05-05
sådär.
produr
2010-12-28
Ett försök till en slags svensk ken loach film känns det som,men det blir för deprimerande känsla utan loach humor och värme.Tycker det är ett gott försök men det blir alldeles för nattsvart,men lite mer arbetsklass miljöer på film har det inte gjorts så mycket av i sverige på sista tiden
Mellis_81
2010-08-19
Arbetar man på järnverket som jag så blev det lite igenkännande och skratt. Men i övrigt en ganska dålig film..
JenniferT
2010-03-14