2.6

Jason Bourne

Efter att ha blivit kontaktad av en annan före detta CIA-agent beslutar sig Jason Bourne för att dra sig ur skuggorna för att försöka ta reda på sanningen om sitt förflutna.

Originaltitel Jason Bourne
Regissör Paul Greengrass
Manus Paul Greengrass, Christopher Rouse
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Tommy Lee Jones, Alicia Vikander, Vincent Cassel, Julia Stiles, Riz Ahmed, Ato Essandoh, Scott Shepherd, Bill Camp, Vinzenz Kiefer, Stephen Kunken, Kaya Yuzuki, Gregg Henry

bizon
2019-11-09
Försöket att blanda in Google och diskussionen om övervakning känns bara krystat.
bizon
2019-11-08
Vilken pannkaka. Nästan parodi på alla tidigare Bourne -filmer, bara massa snabba klipp och röriga kameror i folkmassor, utan den kärna som varit drivande i tidigare och framför allt första filmen. Trodde Greengrass kunde sitt hantverk. Stor besvikelse.
Rele
2019-11-03
En Bourne med mycket action. Flera kända och duktiga skådespelare var med i filmen. Jag ger en trea.
dudson
2019-10-11
Vilket satans hafsverk till film. Allt är sönderstressat till max. Sen bjuds det mest på massa data klickande med allvarliga miner. Samt att Matt Damon är lika karismatisk som en sten gör inte det hela bättre precis. Tommy L-Jones ser ut som en fullblods alkis med sin grogg näsa & rynkor. Sen ska väl Vikander väga upp eländet med sin söta "tuffhet" Yack"
Hengman
2018-05-05
Vår statsminister har större trovärdighet än denna film.
Grillo
2018-04-25
Sa mig absolut ingenting. Mer actionfilm 101 än så här blir det inte.
dafreakish
2018-01-16
Greengrass har bevarat drivet trots uppehållet på flera år. Bourne är mer sliten, äldre men lika hård. Trovärdigheten kan man ta med en nypa salt men Damon och nya tillskotten Vikander och Jones är mycket bra. Man kan diskutera nödvändigheten i att göra ännu en film i serien men det är ändå oerhört högt underhållningsvärde. Inte bästa filmen i serien men klart bättre än Legacy.
philipmarlowe
2017-11-15
Pallade bara 20 min. Håller med resenscenten ovan - allt substanslöst tekniktjafs är helt ointressant, dessutom förolämpar det ens intelligens - man kan inte ta en suddig övervakningsbild och sen bara "enhance" så det blir knivskarpt...
mammene
2017-10-26
Verkar onekligen jobbigt att vara Jason Bourne och allt jagande blir lite mycket av actionscener radade på varandra. Men som underhållning duger det bra.
StureStenhög
2017-10-24
Bourne.serien har aldrig varit någon personlig favorit direkt, men det här var iaf dugligt. Det är dock en väldigt generisk film, och det kan i princip inte finnas någonting här som inte redan har setts i andra filmer. Actionscenerna blir också gärna lite långdragna, men annars finns det alltid en viss charm i alla agent-klichéer, och Alicia Vikander är ändå ett bra tillskott till serien. Tvåan är hyfsat stark