2.2

Jason och de femtio hjältarna

För att rädda sitt liv så måste Jason åka ut på en episk resa över medelhavet på jakt efter det gyllene skinnet tillsammans med argonauterna. En återberättelse av den gamla grekiska myten.

Originaltitel Jason and the Argonauts
Alternativ titel Det gyllene skinnet
Regissör Nick Willing
Manus Matthew Faulk, Mark Skeet
Genre 2000-tal, Äventyr, Fantasy
Skådespelare Jason London, Frank Langella, Natasha Henstridge, Derek Jacobi, Olivia Williams, Angus Macfadyen, Dennis Hopper, Jolene Blalock, Brian Thompson, Adrian Lester, Ciarán Hinds, James Callis

Andravåningen
2016-01-05
Får säga att det är ganska jämnt mellan 63-versionen och den här versionen, med en liten fördel till den förra. Den här filmen är inte lika tight på gott och ont, kanske mest på gott. Den är visserligen klart fulare, men har ändå lite mysigt matinéantikt över sig (undantaget cgi:n förstås -- där vinner 63-versionen med hästlängder). Jason London är ingen vidare skådis, men det är inte huvudpersonens skådespeleri man ser 63-versionen för heller (även om det sitter bra där). Jag gillade inte 63-versionens Medea: Jolene Blalock gör å andra sidan ett bra jobb. 63-versionen har inte heller Dennis Hopper. Slutligen gillar jag att man får följa Medeas onda öde lite till i den här filmen (sista scenen är plötslig, kort och går nästan att förlåta).
jonbo
2011-11-09
Nej detta är ju en etta, men samtidigt blir det lite roligt att titta när det är så fjantigt överspel, usla effekter och pampig musik. Då blir det en underhållande tvåa.
Robkiller
2011-07-01
TV-produktion som känns hyfsat lågbudget. Skådespelarna är rätt usla, särskilt huvudpersonen. Handlingen är rätt seg och inte vidare bra, trots att den bygger på en gammal grekisk saga. Dock kul att se Brian Thompson som Hercules och ett kort gästspel av Natasha Henstridge. Ärligt talat så är 1963 versionen betydligt bättre.
Kurbits
2008-01-13
Så dålig att den blir asrolig och alltså jättebra.
Argonaut
2007-03-14
Kan ju bara bli en femma.
Anaythea
2005-08-31
Nu har jag ju inte sett "orginalet" så jag har ingen uppfattning om det. Visserligen, den kanske var lite lång för sitt syfte, men den dög helt klart. Lite småfantasy över det. Hallmarkfilmer är mysiga.
olfa
2005-04-14
va??..hur kan dom?..varför göra en remake på en av världens bästa filmer..fy fy fy,
rayek
2004-12-20
Va, har de gjort en remake på den gamla godingen... kan ändå inte ha lyckats nå vidare?
Floop
2004-11-20
en helt vanlig hallmark film...