1.7

Jason X

Jason blir nedfryst och sedan upptinad i framtiden på ett rymdskepp.

Originaltitel Jason X
Alternativ titel Friday the 13th Part X, Friday the 13th Part 10
Regissör James Isaac
Manus Todd Farmer
Genre Komedi, Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Lexa Doig, Lisa Ryder, Chuck Campbell, Jonathan Potts, Kane Hodder, Dov Tiefenbach, David Cronenberg, Robert A Silverman, Peter Mensah, Melyssa Ade, Derwin Jordan, Melody Johnson

Skapad 2019-12-19 av Dele
Jason fryses ner och hittas i framtiden av en grupp månniskor som tar ombord honom på sitt rymdskepp. Jag blir ganska förvillad av denna film. Det verkar inte som om den riktigt vet vilket ben den...   Läs mer »

Skapad 2019-11-10 av FreddyKrueger
Här går gränsen även för en Fredagen den 13e film. Vad tänkte skaparn av filmen på när dom kläckte idén med att i den tionde Fredagen filmen skulle Jason yra omkring i rymden? Regissören ve...   Läs mer »

myslas
2017-04-16
Inte ens roligt usel, bara urusel.
2016-10-15
Den absolut sämsta delen i serien! Har bara sett den på VHS en gång och har aldrig haft någon större lust att se om den.
MantisToboggan
2016-06-30
Den överlägset bästa Jasonrullen. Härliga mord i en ovan miljö för Jason, som är mer osårbar än någonsin. Snudd på mästerverk!
LenWidleheyt
2016-05-28
Haha, en hel godisaffär av olika dumheter. Både av den bra och den dåliga sorten.
RunRiot
2014-11-02
Men vafan... Är inte ens säker på vilken genre de försökt sig på att göra här, för något vidare läskigt är det inte och om de siktat på sci-fi är det nog den sämsta sci-fi jag sett. Kan dock uppskatta den för den kalkon den är, eftersom jag förstår att filmen inte var seriöst menad när de gjorde den. Eller???
LacombeLucien
2014-06-14
Haha, fyfan.
Ful_fisk
2014-05-26
Ända sedan jag läste baksidestexten till denna film i en videobutik på Hovshaga för mer än tio år sedan har jag velat se denna film, och jag blev inte besviken. Den var precis så befriande dålig som jag hade hoppats! Skrattretande dum story där Jason Voorhees fryses ner så att han kan döda folk på ett rymdskepp i framtiden istället för det gamla vanliga. Här finns en oväntat cool action-scen och några roliga splatter-scener, men resten är bara skräp. Men kul är det.
schramm
2014-05-09
En äcklig bi-produkt från det sena 90/tidiga 00-talet då skräck inte kunde vara skräck, utan man skulle mixa in ironi och "humor" i dom. Ok, den är inte bara "rolig" utan har hemskt manus, usla skådespelare och allt för lite gore. Underhållningsvärdet är alltså minus här. Inte värre än Jason Goes to Hell, men inte långt från.
oskarchucky
2013-12-31
inget vidare
ryderup
2013-07-15
Du är verkligen inte bra, men jag älskar dig ändå.