2.1

Jätteråttorna anfaller

Förgiftat foder föder jättelika mördarråttor som börjar attackera invånarna i Toronto. Baskettränaren Paul försöker tillsammans med hälsoinspektören Kelly finna en lösning på problemet.

Originaltitel Deadly Eyes
Alternativ titel Night Eyes, The Rats
Regissör Robert Clouse
Manus Charles H Eglee, Lonon F Smith
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Sam Groom, Sara Botsford, Scatman Crothers, Cec Linder, Lisa Langlois, Lesleh Donaldson, James B Douglas, Lee-Max Walton, Joseph Kelly

Robkiller
2018-04-24
Mördarråttor verkar inte vara att leka med. Särskilt inte i en film med risig handling och skitfula effekter. Visst den är lite smått underhållande emellanåt, men det räcker inte.
2016-02-07
Väldigt B, men oxå väldigt charmigt när arga jätteråttor går bersärk. De små liven som i flera scener rör sig exakt som hundar i råttdräkt(!) tuggar och väser och ställer till med en del blodigheter. Helt okej om man gillar gamla djurskräckisar. Håller dock Food of the gods högre just när det kommer till elaka råttor.
Andreas83
2009-08-04
Rätt sjysst B-skräckis i standard 80-talsmodell. Några sjyssta scener (inklusive en klassisk sexscen vid brasan med pianomusik) men inget speciellt och effekterna är ganska kassa.
Mutze
2009-03-07
konstigt att ingen har satt betyg på filmen när den har en så fånig svensk titel