2.8

Jay and Silent Bob

När Jay och Silent Bob får höra att det ska göras en film baserad på deras tecknade karaktärer i "Bluntman and Chronic" börjar de dregla åt tanken på de feta lönecheckarna som kommer att rulla in. Men när paret får veta att de inte kommer att få några royalties eller ersättningar på annat sätt bestämmer de sig för att ge sig iväg och sabotera filmen kosta vad det kosta vill.

Originaltitel Jay and Silent Bob Strike Back
Alternativ titel Stjärnor utan hjärnor
Regissör Kevin Smith
Manus Kevin Smith
Genre Komedi, Äventyr, 2000-tal, Roadmovie
Skådespelare Jason Mewes, Kevin Smith, Shannon Elizabeth, Eliza Dushku, Ali Larter, Jennifer Schwalbach Smith, Will Ferrell, Ben Affleck, Jason Lee, Brian O'Halloran, Jeff Anderson, Judd Nelson, Seann William Scott, Chris Rock, Jon Stewart, Carrie Fisher, Mark Hamill

Samtalsmanicken
2020-03-29
Dessa figurer hade passat bättre som en miniserie.
Sunken25
2016-12-21
Så fånigt det blir bra! Finns många segment som är riktigt roliga trots den stundtals låga nivån. Kevin Smith har en skarp penna det måste man ge honom ändå.
arruba
2016-10-24
Jag fullkomligt älskar oseriösitet. Denna film är fylld av det. Så vill du se något där absolut ingenting är logiskt, se detta!
2014-10-28
Jag är ett stort fan av Kevin Smiths filmer och för att få ut allt av denna filmen kräver det att man har sett hans tidigare verk. Här får han med många härliga komiker. Grovt språk och väldigt roligt är vad man erbjuds, dessutom Shannon Elisabeth. 3+
raggardjavul
2014-10-06
Kul med så mycket cameos. Kändes som en riktig buddy film, dålig humor men visst skratta jag ibland
KyLLo
2014-01-17
Som en spinoff till underbara Clerks. Så jag tycker givetvis om det lilla som anknyter dit. Men här är det idioterna/töntarna utanför tobaksbutiken i Clerks som står i centrum hela tiden, vilket innebär en rejäl överdos och en helt annan film. Att filmen sedan är en typiskt klyschig amerikansk komedi där Kevin Smith förstärkt alla klyschor ännu mer gör det inte bättre. Den innehåller även en del filmreferenser som ger en vink av att det här är en film för personer som exempelvis föredrar Phantoms framför Good will hunting.
Korben_Dallas
2013-12-13
klassiker.
pzun
2013-12-02
Tror man lär vara hög för att uppskatta den här dyngan
yrkeschaufföre
2013-10-28
Lite smårolig som bäst så det borde vara en tvåa men Chris Rocks underbara utskällning förtjänar trean.
Metheuz
2013-10-24
Jay och Silent Bob går mig på nerverna med sina pubertala tramserier. Två rätt patetiska karaktärer som inte alls håller för en hel långfilm. Då är det desto roligare med alla kändis-cameos.