3.5

Je rentre à la maison

Gilbert Valence är en berömd skådespelare. En kväll i slutet av en repetition kommer Gilberts agent och gamle vän för att berätta att Gilberts fru, dotter och styvson dött i en bilolycka. Gilbert fortsätter spela och vägrar att älska.

Originaltitel Je rentre à la maison
Alternativ titel I'm Going Home
Regissör Manoel de Oliveira
Manus Manoel de Oliveira
Genre 2000-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Michel Piccoli, Catherine Deneuve, John Malkovich, Antoine Chappey, Leonor Baldaque, Jacques Parsi

Skapad 2019-09-27 av Stppvrg
Ofta har skådespelare, både film- och teater-, skildrats på film. I allt från klassiska Hollywoodfilmer (Sunset Blvd., All about Eve) till Bergmandramer (Gycklarnas afton, Riten) har skådespelare...   Läs mer »

Mikka
2012-04-26
Som en riktigt dålig teaterrepetition rakt igenom. Över halva filmen har gått innan det händer nånting överhuvudtaget, och sen händer inget mer. Solklar etta.
hampushoney
2012-02-06
Vapahtaja det här är en jävla portugisisk film
goeran
2010-05-28
En sevärd film; intressant filmad i Paris-miljö. Storyn är tyvärr relativt blek och förutsägbar; men Michel Piccolis gedigna insats i huvudrollen som Gilbert Valence tycker jag är skäl nog för att se filmen.
Vapahtaja
2008-05-04
vae dehär för jävla film?M
Stppvrg
2006-06-07
Smakfullt och finstilt mästerverk utfört med yttersta filmspråkiga kompetens och en mycket personlig tematik. Måste ses.