2.2

Jeepers Creepers

Syskonen Darryl och Trish är på väg hem efter sitt första år på college. Vid vägkanten ser de en mystisk man som slänger bort något. De bestämmer sig för att ta en närmare titt och upptäcker något så skrämmande så de inte tror sina ögon...

Originaltitel Jeepers Creepers
Regissör Victor Salva
Manus Victor Salva
Genre Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Gina Philips, Justin Long, Jonathan Breck, Patricia Belcher, Eileen Brennan, Brandon Smith (I), Jeffrey William Evans

Skapad 2019-12-20 av
Att man skall akta sig noga för dårar i rostiga gamla lastbilar lärde vi oss redan 1971 tack vare Steven Spielbergs långfilmsdebut Duellen. Men eftersom dagens tonåringar knappast lär ha sett de...   Läs mer »

Xtro
2019-01-23
Väldigt lovande första halvtimme. Men i slutändan känns den mest som ett arkiv X avsnitt från samma år. Dvs. meh och utan Mulder & Scully. Främst var det nog monstrets utseende som sög kraften ur filmen.
2018-01-23
Jag gillar ju inte sådana här filmer egentligen, men den här är helt ok. Den blir ju aldrig riktigt läskig, men heller inte tråkig. Ja en 3: är den väl värd..
malin93
2017-09-23
Stabil skräckfilm och tidvis väldigt spännande. Gillar Justin Long!
2016-10-28
Spännande och skrämmande film med bra skådespelare. Stark 4:a.
FUR
2016-01-20
överraskande fint foto, men i övrigt rätt meh. svag tvåa!
Lotso
2015-10-17
I sin helhet är detta ändå en film som jag uppskattar för vad den är. Den är inte över förväntan eller ett mästerverk inom skräck genren. Men för vilken subgenre den tillhör inom skräcken är den ändå bra. Den tar sin tid dock innan själva varelsen riktigt dyker upp och gör sin sak, vilket jag kunde tycka var lite tråkigt. Samtidigt förstår jag också varför då man behöver en uppbyggnad och introducera våra karaktärer som ändå var hyfsade. Vad som stjäl showen är varelsen som jag diggade. Den skulle varit med mer för hur snygga de praktiska effekterna är på den. Detta känns lite som en bortglömd film. Jag säger den är väl värt er tid.
2015-07-29
Underhållande skräckis känns snäppet annorlunda i sitt utförande. Kanske berodde det på dosen självironi som den faktiskt bjuder på. Ballade ur lite på slutet, men den stabila 3:an är aldrig hotad.
norenorama
2014-11-03
Gillade inte slutet och massa småsaker men stämningen, skådespeleri m.m. var bar så ja godkänd.. Kanske, sänker nog till tvåa när jag tänkt på den en stund.
2014-10-28
Denna film börjar riktigt lovande men blir mer och mer överdriven och lite löjlig. Jag äger den på det moderna formatet VHS.
amonamarth
2014-10-02
Alltså växelspaken förstör hela stämningen i filmen.