2.8

Jeff, Who Lives at Home

När Jeff går ut på ett banalt ärende åt sin ständigt missnöjda mamma upptäcker han att universum kanske skickar honom signaler om vad hans sanna öde verkligen är.

Originaltitel Jeff, Who Lives at Home
Regissör Jay Duplass, Mark Duplass
Manus Jay Duplass, Mark Duplass
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jason Segel, Ed Helms, Susan Sarandon, Judy Greer, Rae Dawn Chong, Steve Zissis, Evan Ross, Benjamin Brant Bickham

RobinsTaste
2015-04-07
Filmens största misstag är att den är ojämn och jag har svårt att känna något för Jason Segels karaktär, ibland, då han bara känns lat. Men annars fungerar filmens drama rätt bra. Särskilt relationen mellan Jeff och hans bror. Filmandet är jobbigt dock.
2015-01-14
Rent historiemässigt så lyfter inte denna indie-rulle till några höjder utan istället är det skådespelarna jag njuter av. Jason Segal, Ed Helms, Susan Sarandon och Judy Greer är alla skådespelare som jag tycker väldigt mycket om och att få dem alla i samma film gjorde den självklar för mig att se. Filmen är trivsam och liksom flesta indie-filmer så är just de nedtonade skådespelarinsatser och dialogen som fungerar bäst. Filmen kommer nog snabbt lämna mitt minnet men för stunden fungerade den.
myslas
2014-06-01
Lite knäpp och småkul, blir lite väl mycket kvasifilosofi emellanåt dock. Och varför var Ed Helms tvungen att ta med sig kamerateamet från the Office?Allt zoomande blir irriterande.
CultOfZenith
2014-04-16
Än så länge är det uppfriskande med dessa awkward independentkomedier, som verkar spela enligt någon egen uppsättning regler. Tills genren har konventionaliserats helt finns det därmed ganska mycket att hämta, och Jeff, Who Lives at Home är ett av de bättre exemplen. Saker och ting går helt enkelt inte som man förväntar sig (med undantag för några onödiga scener i slutet). Och den märkliga mystiska undertonen är riktigt lyckad, och drar nästan upp filmen till en fyra.
yrkeschaufföre
2014-01-14
Kan man inte vara misslyckad utan att röka på? Och det är inte en komedi, mer ett feel good-drama med några få humoristiska inslag. Men bortsett från detta så var det en bra film som kanske vunnit på att plocka bort mamman? (hon kunde varit en röst i telefonen, och lapparna) Alternativt så kanske hennes handling skulle varit 1/3 del av filmen så hade den nog blivit intressantare, jag gillade slutet.
Lollope
2014-01-09
Såg bara cirka 20 minuter. Sedan var jag väldigt ofokuserad. Zonade ut. Vad beror det på? Är den så jävla tråkig?
monkey_man
2013-12-23
Håller hundra procent med om fotot! Kaozz
Ehrmann
2013-11-11
zooma in, zooma ut, zooma in... suck... känns som om jag kollar på The Office
BarryHero
2013-11-09
Riktigt fin faktiskt inte alls som jag vantat mig. Mammans relation var dock ointressant. Jason Segel grym och Ed Helms skont oskon.
KillerPutte
2013-10-01
(rek.2) Har det mesta, komedi, drama, kärlek och livsvisdomar.