2.2

Jem and the Holograms

I tider där sociala medier är centrala blir en föräldralös tonårsflicka vid namn Jerrica Jem Benton en internetsensation. Hon och hennes syster ger sig ut på en musikdriven jakt som skickar dem på ett äventyr runt Los Angeles.

Originaltitel Jem and the Holograms
Regissör Jon M Chu
Manus Ryan Landels
Genre Drama, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Aubrey Peeples, Stefanie Scott, Aurora Perrineau, Hayley Kiyoko, Juliette Lewis, Ryan Guzman, Molly Ringwald, Barnaby Carpenter, Isabella Kai, Nathan Moore, Ryan Hansen, Jackie Tohn, Justin Alastair

KyLLo
2018-08-01
Lite Pitch Perfect möter Steven Spielberg, men sämre. De vokala låtarna är massproducerat skräp som väl ska gå hem hos barn som vill känna sig vuxna.
DrJW
2016-06-14
"Den sämsta adaptionen någonsin" ? Ja...jag säger ja. Mike Bay´s Bayformers var en bättre adaption jämfört med den här skiten, och är Bayformers bättre än någon annan film, då har man verkligen gjort en SKIT film! Man behöver inte ens se den här skiten, trailern berättar hela storyn på bara 1-2 minuter och i Nostalgia Critic´s recension så finns de några scener som trailern inte visade och vips, man har sett den här! Och även de är verkligen smärtsam att se! Den här var en dålig kliché och de är så många delar som är helt jävla ologiskt, som t.ex. en massa random klipp på olika Youtube-videor! Jag medger att jag har aldrig sett den tecknade serien då man var liten, inte ens då det inte fanns något annat och se, dessutom så visades den aldrig på tv så vitt jag vet, men man har lärt sig mer om den genom Internet. Inte nog med att den här misslyckas att fånga serien´s stil, men den misslyckas också med att fånga 80-tals stilen, och när dem försöker med att 80-talisera karaktärerna så ser dem bara ut som ett par hipsters! De enda som filmen lyckas att fånga är pop kulturen som en 2000-tal Millenial känner igen. Ugh! .....Plus så är filmskaparna till den här ett par desperata lögnare!
2016-04-04
Otroligt märkligt film så Lotso är något på spåren. Det som överraskar mig mest är hur jävla bra den bitvis är. Ytterst sporadiskt dock och allt som oftast är den bara konstig och dålig. Och oftare än den är bra så är den extremt usel. Alltså, plågsamt dålig. Väldigt mycket av filmen är bara konstigt och man tänker "vad fan är det här?". Jag gillade ju verkligen 80-tals serien och så mycket av det finns ju verkligen inte kvar. Alltså, det smärtar mig så otroligt att se den här filmen och att den har sina bra stunder gör det bara värre för det finns så mycket potential här. Regissörens prat om att man ska se den här som en origin-story ursäktar vissa saker, men långt ifrån allt. Den ser oväntat snygg och polerad ut med tanke på obefintlig budget men dom verkar ha snålat in på manus och personregi. Tragisk film... :(
Lotso
2016-02-02
I sin helhet är detta en av de mer märkligare filmerna från detta decenniet, speciellt med tanke på att det är Universal bakom. En dubbelsidig handling där ingen av handlingarna går ihop och båda två lika förutsägbara och dåligt skrivna. Endimensionella karaktärer som jag ärligt talat inte kan minnas medan jag skriver detta, men jag minns deras hårfärger och hudfärg. Trots att deras släktingar är av vit ursprung. Moralen kan jag uppsatta, även ifall det gjorts förr i filmer. Men filmen blir för nonchalant över sin moral att det blir egocentrerat. Redigeringen och regin är under medelmåttigt och all redigering och kameraarbete är riktigt illa utfört och ser bara så plastigt och reklamfyllt ut. Idén med de olika Youtube-klippen kändes också udda, de tillförde ingenting till filmen och slängdes in helt random. Det funkade helt enkelt inte. Men det viktigaste med en sådan här film är väl ändå bandet och musiken. Musiken är inte ihågkommen, mer än Youngblood som de verkligen försöker sälja en. Det gör inte saken bättre när de sjunger och allting är ADR och ser fejkat ut. Men vad med bandet? Där är bara två scener i hela filmen då det verkligen är Jem AND THE HOLOGRAMS. Med tanke på titeln tänker jag mig att bandet spelar tillsammans i alla scenerna, men nej det är bara i mitten och slutet. Ni vill förresten inte veta hur de kommer på namnet till bandet i filmen... I slutändan var detta mer eller mindre Hannah Montana: The Movie 2.