2.2

Jennifer's Body

Töntiga, blyga pluggisen Needy och den coola, självupptagna cheerleadern Jennifer är bästa kompisar fast de inte har så mycket gemensamt. De får ännu mindre att dela när Jennifer helt plötsligt får smak på människoblod efter en fruktansvärd brand på den lokala baren. Medan Needys manliga klasskamrater brutalt mördas en efter en, måste hon snabbt försöka hitta sanningen bakom sin väninnas blodtörst innan den drabbar hennes egen pojkvän Chip!

Originaltitel Jennifer's Body
Alternativ titel Jennifers Body
Regissör Karyn Kusama
Manus Diablo Cody
Genre Komedi, Skräck, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Amanda Seyfried, Megan Fox, Johnny Simmons, Adam Brody, Sal Cortez, Ryan Levine, Juan Riedinger, Colin Askey, Chris Pratt, Juno Ruddell, Kyle Gallner, Josh Emerson, Amy Sedaris, Cynthia Stevenson, J K Simmons, Nicole Leduc, Eve Harlow, Michael Brock
Betygsantal 1921

2016-10-21
Urk! Kass story, kassa specialeffekter, kassa skådespelare. Precis allting med den här filmen är helkasst!
Dele
2016-05-25
Tramsigt.
2015-01-01
När filmen under sina första ca 4 minuter levererar Amanda Seyfried som riktigt bad-ass så startar en gnista om att denna film faktiskt kan ha något av värde. Tyvärr används filmens första timma till att försöka släcka den gnistan. Att gnistan överhuvudtaget överlever beror på filmens sköna soundtrack och skräckdelen som faktiskt fungerar. När filmens slagit timman så finner jag mig dock gilla vad som sker därefter och inser att även om Fox är en kass skådis så fungerar hon i denna rollen. 3-
Papagiorgio
2014-05-18
Egentligen varken mer eller mindre än andra dåliga high school filmer (med vampyrer eller utan) men någonting gör att det fungerar. Inte jättebra, men ok. Blir inte förvånad av att det är Karyn Kusama (Aeon Flux, Girlfight) som ligger bakom, för hon har något, i valet av ämnen, hur hon berättar, som gör filmerna speciella på något sätt, sevärda, fast det egentligen aldrig blir "bra film".
LenWidleheyt
2014-03-09
En bra ide, men riktigt dåligt genomförande.

2013-09-05
Typisk amerikansk tonårsskräckis som inte ger några rysningar alls men som ändå är ganska underhållande. 4 av 10.
futureproof
2013-05-17
Kinda loving this.
JaquesLeConte
2013-05-07
Diabol Codys manus är det inget fel på och inte heller skådespelarprestationerna. Varför är det inte bättre? Det finns mycket att gilla men det är något problem med tonen i filmen. Den vill pendla mellan komedi och skräck och de lyckas inte riktigt få till det då varken rädsla eller ordentliga skratt vill visa sig. Hmm, besynnerligt.
vicidoman
2013-01-20
Megan Fox <3
raggardjavul
2013-01-20
En ok tonårs film. Varken mer eller mindre av vad man förväntar sig.