2.5

Jenny's Wedding

Jenny har levt ett öppet homosexuellt liv - förutom med hennes närmaste familj. När hon slutligen bestämmer sig för att bilda familj och gifta sig med den kvinnan de bara trodde var hennes rumskamrat, förändras hennes trygga liv för evigt.

Originaltitel Jenny's Wedding
Regissör Mary Agnes Donoghue
Manus Mary Agnes Donoghue
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Katherine Heigl, Tom Wilkinson, Linda Emond, Grace Gummer, Alexis Bledel, Sam McMurray, Diana Hardcastle, Matthew Metzger, Houston Rhines, Cathleen O'Malley, Betsie Devan, Hollis McCarthy, Alex Wake, Greg Violand, Seamus Tierney

2019-11-20
Lyckas inte riktigt nå ända upp till en 4:a. Filmen är klart sevärd men den hade blivit betydligt bättre om man skippat den stela stämningen och klämt in lite mer humor istället. Nej, jag menar inte att den hade passat bättre som en typisk romantisk komedi men det är just bristen på humor som drar ner betyget.
yrkeschaufföre
2018-07-16
OK? finns det någonting i den här filmen som är komedi? Det är väl inte ens några saker som är komiska? Men det är ett bra drama, konstigt nog tycker jag att Heigl/Bledel har biroller, det är ju resten av familjen som utvecklas.
2018-02-18
Denna film gjorde mig glad av flera anledningar. Den främsta av dessa vara att vad jag trodde skulle vara en romantisk komedi istället blev ett drama som berörde och engagerade. Det är som man här har tagit den delen av drama och konflikt som man gärna stoppar in i romantiska komedier och gjort film av bara detta. Dessutom har man format om historien att vara mer modern och aktuell i sitt ämne. Jag uppskattar också filmen duktiga skådespelare och få se en bra film med Heigl igen. 3+
illbejane
2018-02-12
Love Actually-feels här, fast med hbtq-stamp of approval <3333. Gillar du filmer som Ps. I love you eller The Holiday, och letar efter det fast med lesbisk kärlek i centrum? Då har du hittat rätt. Så otroligt mysigt familjedrama.
NoWireHangers
2018-01-20
Lite missvisande att klassa den som dramakomedi då det i själva verket är mer renodlat drama. Idén är ju inte så ny eller speciell som den hade känts 20 år tidigare, men dramat funkar och karaktärerna är bra. Hela ensemblen gör bra insatser. Inget mästerverk men ganska bra.

2017-10-23
Wilkinson er jo aldri dårlig!
Johan2006
2017-10-13
Riktigt bra film som får en att grina som en femårig flicka utan glass! Vissa skådespelarinsatser är rakt av fantastiska, särskilt mamman. En total överraskning som egentligen bara handlar om en grej men ändå levererar en fullblodig film. Och ni som dissar den här filmen - you have no sense of good movies! Goodbye loosers!
Tatty
2017-08-26
Den var faktisk okej!
2016-09-12
En film som vill väl men som inte alls är särskilt bra tyvärr.
supermancover
2016-09-05
1. Rätt dålig och tråkig film. Har inte så mycket att säga. Irriterande intriger och människor som kan bete sig hur jävla dåligt som helst och sen ba MM FRIENDS FOREVAH. Tycker icke om. 2. Beskrivningen av filmen här?! "Ett homosexuellt liv" - eh haha ok nej.