2.7

Jerry and Tom

Tom och Jerry är två hit-men som även jobbar med att sälja begagnade bilar. Tom funderar på att lägga av, men Jerry har precis börjat.

Originaltitel Jerry and Tom
Regissör Saul Rubinek
Manus Rick Cleveland
Genre Komedi, Kriminalare, Drama, 90-tal
Skådespelare William H Macy, Sarah Polley, Peter Riegert, Ted Danson, Charles Durning, Maury Chaykin, Joe Mantegna, Sam Rockwell, Shelley Cook

Skapad 2019-11-01 av paycheck
Tom (Joe Mantegna) jobbar på en bilfirma och vid sidan om det är han torped åt bilfirmans chef. Jerry (Sam Rockwell), som jobbar med honom, blir intresserad av det och vill lära sig. Tom försöke...   Läs mer »

jonbo
2016-08-07
Några glimtar som är bra, men den känns ojämn, och ibland lite ansträngd i dess försök att vara rapp och rolig i dialogen.
Bomkia
2016-08-07
Jag blev positivt överraskad av den här ganska okända filmen. Mantegna och Rockwell funkar riktigt bra ihop. Märks att filmen bygger på en pjäs, begränsad action och väldigt dialogdriven handling (om vi undantar alla mord). Mysig på sitt eget lilla gangstervis. 4-

2015-10-06
Går lite på tomgång i mittenpartiet men tar fart mot slutet. Ett smart manus i kölvattnet på Pulp Fiction. Fint samspel mellan Sam Rockwell och Joe Mantegna och trevligt att så många kända ansikten dök upp i smårollerna.
Gröne_Orm
2012-02-01
Intressant att se en yngre Rockwell, och storyn är välskriven, men det är något av en dialogdriven icke-film.

2011-11-12
helt okej...stabil 3a
Bear
2005-08-13
Tvära kast mellan humor och gravallvar gör det här till en ganska knepig filmupplevelse. Det är svårt att veta vilket ben man ska stå på, men det är just den osäkerheten som gör det till en mycket sevärd film.
lillmånstret
2004-11-02
jag håller med om att motorsågsscenen är bra, men filmen handlar ju inte om nånting! Trist.
2004-04-22
Motorsågsscenen och konspirationsteorierna räddar denna film från en tvåa.