3.1

Jerry Maguire

Jerry är sportagent på en stor firma och han har idéer om hur företaget skulle kunna förändra sin verksamhet till det bättre. När han presenterar dem för sina medarbetare får han dock sparken och med en trogen kollega och sin enda klient får han börja på nytt med egen låda.

Originaltitel Jerry Maguire
Regissör Cameron Crowe
Manus Cameron Crowe
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Tom Cruise, Cuba Gooding Jr, Renée Zellweger, Bonnie Hunt, Regina King, Jonathan Lipnicki, Kelly Preston, Jerry O'Connell, Jay Mohr, Todd Louiso, Mark Pellington, Jeremy Suarez, Jared Jussim, Benjamin Kimball Smith, Beau Bridges, Glenn Frey, Aries Spears

2023-12-17
Förstår verkligen inte hyllningarna till denna film. Zellweger är snygg medan alla andra surrar runt som störande moment. Man bryr sig inte speciellt om karaktärerna och hela grejen med hans problem som agent går inte på något sätt att identifiera sig med. Kanske skulle sett den på 90-talet för att uppskatta den mer, vem vet.
Körsbär
2019-11-26
Har alltid undrat varför alla gillar Cuba Gooding jr? Well i denna film var han lysande! Men det jag hade sett fram emot var o se Tom Cruise som sportagent, det tycker jag inte direkt man fick se mycket av. Istället kom Renée Zellweger o hennes OTROLIGT störiga unga in i bilden, vad tillförde dom storyn egentligen? Filmen hade mått bättre utan dom. Filmen i sig blev tyvärr inte vad jag förväntade mig, blir bara en tvåa.
2019-11-23
Är ju inge vidare förtjust i Tom Cruise, så jag stör mig mer på honom än jag kan koncentrera mig på filmen...
hsimpson
2019-11-03
Dålig regi,halvtafflig story.
Inigo
2018-07-25
Show me the moneeeey!

2017-09-08
Varför får den talanglösa nollan Tom Cruise som absolut inte vet någonting över huvud taget om skådespeleri alltid huvudrollen i filmer? Kan någon förklara det för mig? Denna film hade kunnat bli bra om inte Cruise medverkat.
Albion
2017-07-30
Det här var inte i närheten av vad jag hade förväntat mig. En medioker, tröttsam historia som jag gäspar mig igenom. Cuba Gooding Jr är inte bara stjärnan till karaktären utan även rollistans bästa utövare, resten är rent av hemska att se. Och inte ens en Nobelpristagare i litteratur som sjunger när eftertexterna rullar hjälper denna filmen på rätt köl. Betyget blir en 2;a
RustyFilm
2016-12-11
Camero Croves står för både manus och regi i den här hjärtknipande och lite sentimentala komedin. Det är en romantisk sådan men lite dramatik finns det också. Tycker det är ganska så underhållande även om det är förutsägbart
2016-11-11
Den här filmen är absolut inte dålig men jag tycker den är sjukt överskattad.
jopjop
2016-10-10
Orkar inte se färdigt den. Vilket skräp... This one goes to eleven! Tom Cruise spelar sig själv tio år senare, nästan obehagligt.