2.9

Jerry & Marge Go Large

Baserat på den sanna historien om paret Jerry och Marge Selbee, som vinner på lotteriet och använder pengarna för att återuppliva sin lilla stad.

Originaltitel Jerry & Marge Go Large
Alternativ titel Jerry and Marge Go Large
Regissör David Frankel
Manus Brad Copeland
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2020-talet
Skådespelare Bryan Cranston, Annette Bening, Rainn Wilson, Larry Wilmore, Michael McKean, Anna Harada, Jake McDorman, Anna Camp, Devyn McDowell, Ana Cruz Kayne, Uly Schlesinger, Cheech Manohar, Tracie Thoms, Lindsay Rootare

Björkman
2024-03-03
Mysig, smårolig och välspelad feel-good. Perfekt när man bara vill ha en liten go, okomplicerad filmkväll.
Albion
2024-02-12
Småtrevligt utan att lämna några större avtryck. Och visst tycker jag att man kan göra en en liten film om denna grundstoryn. Betyget blir en svag 3;a, 3-
Christofer
2024-02-07
2024-01-27: Jorå, det var väl rätt habilt rakt igenom.
KyLLo
2024-02-04
Det här har man sett förr - åtskilliga gånger. Det är inte underhållande. Dessutom försöker den verka smart utan att vara det.
Dream
2024-01-13
Jätte gullig, dem som hatar denna historien är nog avundsjuka på (Att det inte är dem själva som vunnit!) eller inte gillar fusk, men vem som helst hade gjort samma sak själv om dem kunnat. Det mest tråkiga är att allt roligt till sist tar slut när du avslöjats, men det positiva är att dem fick behålla pengarna och med pengarna startat företag osv. Dem riktiga personerna verkar vara lika sköna som i filmen. Så all lycka till Jerry & Narge Selbee. Välförtjänt och bra jobbat.
GroundhogDave
2024-01-14
En feelgoodrulle man bara blir nervös och förbannad av. Stackars rikfattiga jänkare som bara har ETT hus att bo i på ålderns höst... (och EN gammal bil) vilken tur att Cranston knäckte lottosystemet så att hela stan kunde få del av vinstpengarna. Profithallelulja! Att tjäna storkovan är dessutom väldigt bra för sexlivet när du passerat pensionsåldern.BOOOONER! Tänder matematiker på det här? "Det är bara matte inget personligt!" "Det handlar inte om matte utan om att vara mänsklig" Att kräkas rakt ut har sällan känts naturligare. Vilken satans kapitalrunkande skitfilm! Breaking Bad - Rest in Peace! Men vet ni vad? Nu har vi Jazzfest! Filmen har ju verklighetsbakgrund.
okidoki
2023-12-10
En hjärtevärmare
DIProgan
2023-09-06
Mysig film rätt igenom
Rune2000
2023-08-31
En trevlig liten film med Bryan Cranston i högform. Historien är inte särskild komplicerad och det finns ingen större intrig, men det är underhållande och mysigt. Mer än så behöver det inte vara.