2.8

Jesse Stone: Night Passage

Efter en tuff skilsmässa och att ha förlorat jobbet på mordkommissionen i Los Angeles, reser Stone till den lilla staden Paradise i Massachusetts där han snart anlitas av de styrande i staden och får jobbet som polischef. Men trots namnet och de till synes idylliska förhållandena i Paradise, får Stone redan under den första dagen undersöka ett misshandelsfall i hemmet som till slut leder till en härva med penningtvätt där bankchefen Hasty Hathaway verkar vara inblandad ? samme Hathaway som var en av männen som rekryterade Stone till hans nya jobb. Kommer stadens ämbetsmän att kunna hindra Stone att gräva för djupt i deras smutsiga hemligheter, eller kommer Stone och hans hängivna polisstyrka att avslöja den mörka sanningen?

Originaltitel Jesse Stone: Night Passage
Regissör Robert Harmon
Manus Tom Epperson
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Tom Selleck, Stephen Baldwin, Stephanie March, Saul Rubinek, Polly Shannon, Viola Davis, Vito Rezza, Kohl Sudduth, Britt Robertson, Mike Starr, Stephen McHattie, Maria Brooks, McKenzi Scott

2014-12-14
När jag hörde att min gamle favorit Tom Selleck hade blivit Emmynominerad för en TV-film så blev jag väldigt nyfiken. Detta är inte filmen men väl en fortsättning på samma karaktär dvs. polisen Jesse Stone. Tom Selleck är perfekt i denna roll och glänser. Filmen glänser inte mycket men man ser den helt klart för Tom Selleck.
Djason
2013-03-15
Händer ju inget direkt men Tom Selleck spelar riktigt bra så en 3:a får det allt bli men svag dock.
dudson
2012-12-04
En hederlig polis thriller med dom gamla vanliga ingridienserna med en sliten alkoliserad snut med personliga problem som kommer till en ny bond håla där det finns skurkar samt kåta damer + en njur sjuk hund)
Elmore
2010-07-28
Normalt förväntar man sig inte speciellt mycket av en TV film men den här var faktiskt bra. Vi har sett fåordiga, tuffa snutar på dekis förut men Tom Selleck gör det (lite oväntat) helt OK. Inte mycket till spänning men helt klart värd att se.
lehtonen
2010-07-28
Helt ok på så vis att man förmodligen vet vad man får när man ser filmen. Förväntningarna kontra filmen blir svårt att rubba åt ena eller andra hållet. Svag trea dock för filmens förutsägbarhet (fast den är man ju egentligen också med på från början)
pappaniclas
2010-06-18
Än en gång positivt överraskad av "made-for-tv" filmen om Jesse Stone! Välgjordt och bra skådisar. Stabilt!
DonActive
2009-11-01
Storyn är ju genomskinligare än gladpack men stämningen och Sellecks agerande gör att det blir en tvåa ändå.
skatedawe
2008-09-23
En lättsam film. Inget som sticker ut. En kriminalare helt enkelt utan större skräck inslag, vilket kan vara skönt. Samt inte så mycket våld.
Bredman
2007-09-22
Tom Selleck gör sig bättre som äldre. Inte som Magnum.
tompe
2007-08-17
Selleck är en riktig karl! Annat än Beck och Wallander :)