3.3

Jessica

Miniserie i två delar baserad på Bryce Courtenays roman. Australien, tidigt 1900-tal. Nybyggarfamiljen Bergman har två döttrar, den pojkaktiga Jessica och den koketta Meg. Deras mamma har höga ambitioner för sina döttrar och Jessica värderar vänskapen med alkoholisten Richard Runche.

Originaltitel Jessica
Regissör Peter Andrikidis
Manus Peter Yeldham
Genre Drama, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Leeanna Walsman, Lisa Harrow, Sam Neill, Tony Martin, Megan Dorman, John Howard (II), Oliver Ackland, Wil Traval, Natasha Wanganeen, Kerry Walker, Heather Mitchell, Huw Higginson, George Andrikidis, David Baldwin, Simon Chilvers

ekmanälskaren
2015-08-08
Fruktansvärt deprimerande historia. Sägs vara baserad på verkliga händelser. Stackars människa!
EliasN
2012-09-03
Andra halvan var väldigt jobbig att se på, när det kändes som att allt spårade all världens väg. Annars var det bra gjort och gripande.
Julianna
2011-06-02
Vem har skrivit om handlingen till den här filmen? tror de har missat några händelser i filmen..
RearWindow
2010-12-05
Det känns som om man sett två helt olika filmer. Första delen var mycket bra, gripande och med intressanta karaktärer. Andra halvan skiljer sig väldigt mycket, då berättelsen tar en helt annan vändning med en en kallhamrad psykopat som gör allt för att nå dit den vill, och folk som dör till höger och vänster. Men väldigt bra skådespelare och sorgligt som attan.
TokigiFilm
2009-12-05
Tyckte den var fin, fattar dock inte varför det aldig slutar som jag vill:o Men bra var den allt :D
Justica
2009-10-31
Jag tycker inte om filmer/serier med absolut ingen rättvisa...
Hasselnöt
2009-06-14
Är det bara jag som tycker om filmen...störtlipar och tycker den är underbar. Kul att se Sam Neill i en sådan här roll. Bra skådespeleri rakt igenom. Det enda jag kan klaga/ störde mig på är den dåliga textningen - skulle haft engelsk text i stället!
origC-J
2007-06-14
Börjar bra, som en gripande, mångfacetterad berättelse, men tappar tyvärr fokus halvvägs. Undviker dock de vanligaste klyschorna, men så är det ju australiensisk och inte amerikansk kvalité.