2.8

Jet Lag

Det är en riktig mardrömsdag på en av flygplatserna i Paris. Skollovet har precis börjat, piloterna strejkar och dataregistret ligger nere. De strandsatta passagerarna sitter bara och hänger. Sminkösen Rose tycker att hennes liv är ett misslyckande och ska fly sin pojkvän med en billig biljett till Mexiko. Den tuffe men utbrände affärsmannen Félix ska flyga business class till en begravning i München. Ingen av dem är på humör för nya bekantskaper, men gång på gång springer de på varandra och deras liv blir alltmer sammanflätade.

Originaltitel Décalage horaire
Regissör Danièle Thompson
Manus Danièle Thompson, Christopher Thompson
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Juliette Binoche, Jean Reno, Sergi López, Scali Delpeyrat, Alice Taglioni, Raoul Billerey

Jonas77
2012-03-23
3½ i betyg, känner du för en romantisk film m Jean Reno har du kommit helt rätt.
Zefirth
2010-01-11
I början verkade den ussel men efter hand blev den bättre o bättre, tur nog =)
idaho1981
2009-08-12
Blev faktikst positivt överraskad. En typisk romantisk dramakomedi, men bättre än de flesta amerikanska sådana. Mycket beroende på skådespeleriet och dialogen.
finken
2009-05-19
Hade nog varit grymt mycket bättre på franska. Jag såg den dubbad till engelska, all känsla försvann. Konverationerna lät helt fel. Båda skådespelarna gör annars en mkt bra insats.
oo7
2009-04-19
Blev sömnig redan i inledningen så jag snabbspolade igenom resten. Såg inget som tilltalade mig.
Ailuj
2007-08-07
rätt så charmig film. föll direkt för att de pratade franska, låter så ljuvligt.. rätt så orealistisk film måste man ju säga, men söt ändå
hannapunkt
2007-04-26
Gullig, och roligt att se något annat än (för det mesta) töntiga amerikanska romantiska komedier. Inte särskilt verklighetstrogen, men det behöver det ju inte alltid vara heller.
Mio
2007-03-25
Underhållande så länge filmen rullade, men faller i glömska omedelbart efter slutscenen.
Mooi
2006-12-20
vet inte om jag tycker något
Bomkia
2006-12-01
Underhållande och otroligt söt liten film som tar den vanliga hollywoodhistorien och sätter på en fransk knorr. 4-