3.5

Jim Jones - Förförare i Jesu namn

Den sanna historien om Jim Jones, sektledare i Folkets tempel. Sekten anklagades för misshandel, hjärntvätt och fysisk bestraffning av medlemmarna.Den 18 november 1978 begick över 900 medlemmar av Folkets tempel kollektivt självmord när de drack en cocktail bestående av juice och cyanid

Originaltitel Guyana Tragedy: The Story of Jim Jones
Alternativ titel The Mad Messiah
Regissör William A Graham
Manus Charles A Krause, Ernest Tidyman
Genre Drama, 80-tal, Biografi
Skådespelare Powers Boothe, LeVar Burton, Diane Ladd, Ned Beatty, Brenda Vaccaro, Irene Cara, Veronica Cartwright, Rosalind Cash, Brad Dourif, Meg Foster, Albert Hall, Linda Haynes, Randy Quaid, Diana Scarwid, Ron O'Neal, Madge Sinclair, James Earl Jones, Ed Lauter

Henkepedia
2018-04-16
Sevärd film om Jim Jones
Jamesa
2017-03-03
Fantastiskt bra och välspelad. Såg denna på tv som barn och slutscenen mindes jag mycket väl för alltid därefter. Boothe är brutal som Jones. Snudd på betyg 5.
2015-07-05
Under lite drygt tre timmar blir det aldrig ointressant. Stabilt, välspelat och välberättat om sektledaren Jim Jones. En berättelse om en karismatisk och manipulativ psykopat, om religion i allmänhet och fanatisk extremism i synnerhet. Att det hela är aningen för TV-anpassat förstör inte berättelsen som sådan, däremot förhindrar saknaden av skitighet och grafiska obehagligheter ett överbetyg. (9/15)
Ola_Schubert
2009-07-28
Har sett den och ger den en svag fyra i väntan på en omtitt.
jonbo
2008-06-27
Powers Boothe äger denna film.
Sangha
2008-02-08
mkt bra och sevärd. powers är grym, liksom många av dom övriga skådespelarna. flyter fint med mkt intresse trots sina tre timmar
Rubbermonster
2006-02-03
Powers Boother IS Jim Jones!
NoWireHangers
2005-05-13
Bra tv-film med bra skådisar. Berättar mer av bakgrundshistorien än "Guyana - Crime of the Century", som dock också är väldigt bra.