2.7

jOBS

Den sanna historien om den nu bortgångne visionären och grundaren av Apple och om de banbrytande innovationer som gjorde att han gick från att vara en modest och egensinnig hippie till världens mest respekterade IT-legend.

Originaltitel jOBS
Alternativ titel Jobs
Regissör Joshua Michael Stern
Manus Matt Whiteley
Genre 2010-tal, Biografi, Drama
Skådespelare Ashton Kutcher, Dermot Mulroney, Josh Gad, Lukas Haas, Matthew Modine, J K Simmons, Lesley Ann Warren, Ron Eldard, Ahna O'Reilly, Victor Rasuk, John Getz, Kevin Dunn, James Woods, Nelson Franklin, Eddie Hassell, Elden Henson, Lenny Jacobson
Filmnummer 102007

Norpan0
2018-10-23
Den här var ju riktigt bra! De har lyckats göra en spännande och intressant film, tack vare musik och klippning.
Ful_fisk
2018-01-06
Väldigt medel. Historien om Steve Jobs är en bra historia, men rent filmiskt är detta inte särskilt speciellt. Men visst, det är ju intressant och informativt. Hade gärna blivit mer emotionellt investerad, dock. Saknar ett medelbetyg mellan tvåan och trean.
2017-10-26
hardcore
2017-01-13
Jag tycker historien var bra men inget speciellt. Skådespeleriet likaså. Tror filmen skulle varit mycket bättre om det hade varit med mer bärande skådespelare. Visst tex Kutcher va ok men på sina ställen känns han som en grinig tonåring mer än som steve jobs.

2016-12-31
Usel.
Kurosawafan
2016-12-25
gillade den även om den var enkel och rak
jonbo
2016-06-08
Livlöst och tråkigt. Det faller inte så mycket på om Kutcher är bra eller inte (han liksom bara är tråkig), eller om regin är det (den är också tråkig). Det faller på att de inblandande verkar tro att det bara räcker med att berätta historien om Jobs. Eller som han själv säger i filmen 'we must look at the competition and say, we will do it differently'. Något denna film missade.
BarryHero
2016-04-28
Helt ok komplement till Steve Jobs fran 2015 som ar battre. Kutcher blandar och ger men ser i alla fall ut som Jobs ganska mycket. Man far ta autenticiteten med en nypa salt men den ar underhallande och inspirerande i tva timmar. Svangig produktion i sin helhet dock med en del delar dar produktionsvardet kanns lite val lagt i en annars ambitios film.
abnormal
2016-03-27
Tycker att Kutcher gör sin bästa roll, även om han inte kan mäta sig med många andra. Helt okej gjord och bra berättande.
fridenpaden
2016-01-24
I början, där på universitetet, trodde jag att Ashonkusher plötsligt skulle få ett anfall och kastas tillbaka i tiden.