Joe

Den före detta fången Joe Ransom har försökt lägga sitt mörka förflutna bakom sig och lever ett enkelt liv. Han jobbar för ett skogsföretag på dagarna och dricker på kvällarna. Men så dyker den 15-årige Gary upp i stan och söker efter ett jobb för att kunna försörja sin familj. Plötsligt har Joe hittat ett sätt att göra någonting rätt och slutligen bli någons hjälte.

Originaltitel Joe
Regissör David Gordon Green
Manus Gary Hawkins
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Tye Sheridan, Gary Poulter, Ronnie Gene Blevins, Adriene Mishler, Brian Mays, Aj Wilson McPhaul, Sue Rock, Heather Kafka, Brenda Isaacs Booth, Anna Niemtschk, Elbert Hill III, Aaron Spivey-Sorrells, Milton Fountain, John Daws, Kay Epperson

Skapad 2019-10-29 av saggesaliv
15-åriga Gary har drivit runt med sin familj hela livet, från ställen, till ställen. Hans pappa slår honom och hans syster pratar inte längre, alltid håller dock Gary upp livets gnista och är ...   Läs mer »

hardcore
2018-10-14
När jag ser denna tänker jag på vad fan håller Nicolas Cage på med? Säkert sätt 10 skitfilmen innan jag såg denna som faktiskt visar hur bra han fortfarande kan spela och bära en film. Dock är han inte ensam här utan har Gary Poulter som här kan man säga gör sin livs roll då det här var den enda film han var med i. Väldigt obehaglig som den alkoholiserade pappan till Tye Sheridan är bra som sonen.
GrandMaster_E
2017-03-13
Nic Cage är stenhård utan att överspela.
Christofer
2016-07-10
Ångest och misär helt utan poäng. Dynga på alla plan.

2016-01-14
Positivt överraskad! Både av filmen och av Nicolas Cage. Och trots det hade den kunnat vara ännu bättre om vissa scener och dialoger hade gjorts mer noggrant.
2015-11-01
Våldsamt och välgjort diskbänksdrama full av alla de stereotyper som alltid ska närvara. Den onde är ond och den gode är god, här råder aldrig några tvivel. Cage gör en bra insats och borde satsa på sånt här istället för alla konstiga hårtransplantationsroller han har numera.
Kajanus
2015-07-13
DGG i fin form igen. Ett tag trodde jag att han gått förlorad men nu är amerikansk films diskbänk tillbaka. Sällan har så skitiga människor behandlats med ett sådant rått hjärta. Tye Sheridan är utmärkt och Cage visar varför han en gång var tronsittare.

2015-06-22
Denne var riktig bra ligger på grensen til en femmer.
arruba
2015-06-13
Bra film, Cage gör en av sina bättre roller och miljöerna ger också filmen en extra dimension. Klart sevärd!
Kautsky
2015-05-18
Lite skön Stand By Me-känsla. Nicholas Cage är grymt realistisk i den här filmen. Lite smått linjär handling och så satt jag och väntade på att en viss grej skulle hända mot slutet men verkar som att jag måste ha missuppfattat en grej i handlingen.
Andreas_
2015-05-15
Väldigt bra och välspelat mörk och ganska rått drama av en väldigt annorlunda regissör, David Gordon Green som gjort flumfilmer som t.ex pineapple express och your highness t,ex men här kastar han sig in i ett väldigt mörkt och tragiskt drama. Filmen är efter en bok som jag dock inte har läst så jag jämför inte filmen med boken, men jag gillade verkligen filmen, det är lite samma typ av film som Mud, men snäppet vassare tyckte jag. David Gordon Green har även lyckats hitta riktigt bra skådisar i varje enskild roll och t.o.m NIc Cage är lysande...så här bra har man inte sett honom på år och dagar...det är nästan så att han är tillbaka i gammal god form, men dom som verkligen sticker ut i denna film är Tye Sheridan och framförallt den helt okände Gary Poulter som inte ens är en skådespelare utan en riktig hemlös uteliggare, men har gör en bi-roll värd att oscarnomineras, tyvärr är han nu tragiskt bortgången men han gör verkligen en minnesvärd och suverän roll här och då är han inte ens skådespelare, mycket imponerande. Filmen i sig är är väldigt bra om man gillar välspelade och mer mörka tragiska dramas, men det som håller 5:an borta är att det är alldeles för liten fördjupning i karaktärerna och lite smått skumma klipp i filmen som gör att man greppar karaktärerna ännu sämre, men utöver det så är detta som sagt en välspelad och stabil drama med mycket bra skådespelarinsatser från alla inblandade och idag är man ju verkligen inte bortskämd med att få se Nic Cage verkligen agera som han en gång i tiden gjorde och gav honom en oscar. Betyget blir en stark 4:a