3.3

Joe and Max

Året är 1936. USA har snabbt blivit en av världens supermakter och en tongivande nation när det gäller frihet och jämlikhet för all. På andra sidan Atlanten växer Hitlers tredje rike stadigt och banar väg för den ariska rasens övertagande. Under tiden kämpar Joe Louis - en lovande proffsboxare från Harlem i New York - för att uppnå sin version av den amerikanska drömmen; att bli tungviktsmästare i boxning. I vägen för lycka och framgång står den tyske mästaren Max Schmeling. Trots Schmelings liberala och fredliga inställning, hyllas han av nazisterna och anses vara ett praktexempel på den perfekta rasen. Världen höll andan när deras möten antog oanade proportioner, men utanför ringen knöts vänskapsband över alla gränser.

Originaltitel Joe and Max
Regissör Steve James (II)
Manus Jason Horwitch
Genre Biografi, Drama, Krig, 2000-tal
Skådespelare Leonard Roberts, Til Schweiger, Peta Wilson, Richard Roundtree, John Toles-Bey, David Paymer, Jürgen Schornagel, Bruce Weitz, Siena Goines, Paul Collins, Daniel Hugh Kelly

Riot_Zon
2005-10-19
som sagt, bättre än vad som väntades!
shining_pearl
2005-09-27
En intressant och ganska gripande film. Den var bättre än väntat. Til Schweiger är väldigt snygg! En svag fyra.