2.7

Joe Kidd

Gamle veteranen John Sturges har regisserat denna westernfilm där Eastwood spelar prisjägare som ska spåra ett gäng mexikanska banditer åt en ranchägare.

Originaltitel Joe Kidd
Regissör John Sturges
Manus Elmore Leonard
Genre Western, 70-tal
Skådespelare Robert Duvall, Clint Eastwood, John Saxon, Don Stroud, Stella Garcia, James Wainwright, Paul Koslo, Gregory Walcott

Solidus
2018-12-26
Medioker western med en alltid lika hård Clint Eastwood i huvudrollen. Kul att även se John Saxon och Robert Duvall medverka i samma film. Tågscenen lyfter upp filmen, men det ska sägas att Clint har medverkat i bättre westerns. Dock så fungerar JOE KIDD utmärkt för en stunds tidsfördriv.
Rele
2018-08-25
En dålig Western med Clintan. Mitt ändrad betyg är en tvåa.
mahasarakam
2018-04-01
Underhållande western i gammal, cool stil. Med en ung Clint Eastwood.
RustyFilm
2018-01-26
Den oförutsägbare Joe Kidd (Clint Eastwood) gör den här föreställningen lite roande och här är det inte som brukligt de goda på ena sidan och de onda typerna på den andra, utan alla skjuter på alla. Detta är inte negativt men rörigt. Och färgglatt ere.
Fläskkäft
2014-04-27
En ganska enkel och rak västern utan något direkt nyskapande. Clintan är cool som vanligt och fixar biffen så som vi är vana vid. Kul att se John Saxon med en riktigt fet mustasch. Lånar en del från tidigare västerns och det berättas i lugn och skön takt, inga supersnabba klipp som präglar dagens actionfilmer och tur är väl det.
ClintanTheKing
2012-07-19
Ungefär i jämnklass med "Hang 'em high". Clintan är skön i sin kalla roll som Joe Kidd (inte så skämtsam direkt). Filmens skjutscener är mycket bra.
Brouhaha
2011-09-30
Rätt bra, men dagen då Duvall överglänste Eastwood i en western trodde man ju aldrig skulle komma. :P Så se det för den sakens skull, för Eastwood har givetvis gjort betydligt bättre filmer av det här slaget.

2011-09-26
Det puttrar men kokar aldrig upp.
ScArRrFaCe
2010-08-04
Ingen av de bästa western jag har sett. Tyckte den var lite smått tråkig.
FabianBom
2010-07-20
stentuff western, kultfilm för mej