3.2

Johan Falk - Blodsdiamanter

GSI följer upp ett vapenspår som leder rakt in kavkazmaffians högkvarter på västkusten. GSI-medlemmen Niklas Saxlid är den i gruppen som är specialist på undercover-verksamhet och han har nästlat sig in i kavkazernas verksamhet. Men plötsligt händer något och Niklas försvinner!

Originaltitel Johan Falk - Blodsdiamanter
Alternativ titel Johan Falk 15
Regissör Peter Lindmark
Manus Peter Lindmark
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Jens Hultén, Alexander Karim, Christian Svensson, Meliz Karlge, Björn Bengtsson, Mårten Svedberg, Aliette Opheim, Henrik Lundström, Ivan M Petersson, Marie Richardson, Jonatan Rodriguez, Peter Franzén, Mikael Tornving, Lukas Loughran, Mahmut Suvakci, Zeljko Santrac, Malgorzata Pieczynska, Semir Chatty, Christian Brandin, Anders Gustavsson, Vuksan Rovcanin, Ulf Stenberg, Micke Spreitz, Leo Wande, Magnus Mark, Daniel Larsson, Erik Bolin, Johan Hedenberg

Skapad 2019-11-09 av Martin_Sj
Blodsdiamanter handlar om att Seth Rydells gäng har delat upp sig i två grupper. Efter att Seths gäng blir blåsta av det andra gänget under ledning av Jack uppstår inbördeskrig mellan de två g...   Läs mer »

Rele
2019-06-01
En av dom bättre Falk filmerna. Jagger en trea.
Murvel48
2017-10-31
Riktigt bra avsnitt. Kanske för att Jakob Ekelund inte var med så mycket...
supermancover
2017-07-18
Oj, denna blev jag nästan lite impad av (i jämförelse med de andra Falk-filmerna alltså). Faktiskt bra.
2017-04-10
Detta är den tredje filmen(av 5) i den slutliga omgången av Johan Falk-filmer och första Johan Falk-filmen jag såg själv. Vi har varit ett gäng som sett alla tidigare filmerna men efter den andra filmen i denna omgången så blev det beslutet att denna filmserien inte var bra längre. Jag har dock vetat att jag skulle återvända och nu mycket senare tog jag upp tråden igen. Denna film är helt Ok och lunkar på i berättandet med största kvalitén i den intensiva avslutning där puls och intresset höjs.
Muskelkungen
2017-02-21
Väldigt ojämnt. Bitvis spännande och oberäknelig story, mullvadstemat gör det intressant. Stör mig på svaga skådespelarinsatser, t ex Meliz Karlge som Sophie. Jens Hulténs roll är ju högst osannolik men jag gillar hans lågmälda humor och nästan pilsnerfilmsvokabulär.
wasteoftime
2017-01-09
Så lyckas de till slut, efter många 14 tidigare försök, att nå upp till en tvåa! Det har varit nära ett par gånger, men att de äntligen lyckas, är både kul och känns lite belönande nu när man sett så många filmer. Som nämns i vissa kommentarer redan, så är ju kanske en hemlig ingrediens till detta att Johan Falk står mindre i fokus, och Niklas, och framförallt, skurkarna på olika sätt, får spela i centrum. Lite trist, på sätt och vis, att det drar mer och mer åt det hållet, när det började som motsatsen. Men är det bra, är det ju bra, så då ska man väl inte klaga för mycket. Vissa delar av berättelsen får (äntligen) sitt slut, och den stora överliggande ploten tätnar. Tveksamt om denna säsongen egentligen borde vara godkänd på FT, verkligen, för det är då inte fristående filmer, eventuellt att hela säsongen kunde argumenteras vara en mini-serie, och det är det ju inte heller, då filmerna väl (vad jag vet, kan mycket väl ha fel här..) är släppta mer som filmer, fast I en serie. Eller? Jaja, inte mina bekymmer, och inget jag tänkte bemöda mig, på gott och ont.
dafreakish
2017-01-08
Imponerande mellanfilm som trappar upp storyn ordentligt. Karim får mycket plats, vilket är extremt uppskattat, samtidigt som Eklund knappt märks, vilket uppskattas ännu mer. Tungt, mörkt och hetsigt. Snudd på fyra i en film som ytterligare bevisar Johan Falk-filmernas oerhörda överlägsenhet när det kommer till svensk polisfilm.
StureStenhög
2016-12-27
Den här placerar sig definitivt på nedre halvan i serien. Det är många karaktärer som ska dela på kameratiden, och det är mycket som pågår samtidigt, allt med starka kopplingar till tidigare och kommande filmer. Det gör att den här filmen inte riktigt har någon egen story, och därmed får svårt att få en egen identitet. Situationen med Alexander Karims är dock intressant, lite bättre fokus på det hade kunnat höja det här. Men det är ändå i vanlig ordning underhållande, och jag är fullt engagerad i allt som händer. Jens Hultén är dessutom lite extra god form. Så visst grejar den fortfarande en trea utan större problem
mammene
2016-12-26
Spännande och med många trådar, men också väldigt brutalt. Jens Hultens karaktär förhöjer det hela som vanligt.
Nalland
2016-11-13
Frenetiskt tempo där sidoberättelser avlöper varandra. Ger en både intressant och mer mångsidig och fyllig film. Samtidigt är det den vida aspekten av flera områden som lite irriterar. Det som ändå fäller avgörandet är de olika psykologiska dilemmorna och den trovärdiga brutalitet som löper filmen igenom.