2.8

Johan Falk - De 107 patrioterna

Det är en vacker dag i Slottsskogen, Göteborgs idylliska stadspark, när plötsligt det otänkbara inträffar - skottlossning mitt bland alla människor. Två gangstergäng skjuter vilt mot varandra och en stor polisinsats drar igång. Konflikten växer snabbt till att involvera flera gäng från Göteborgs undre värld. GSI kopplas in för att försöka identifiera ett nytt gäng som visar sig vara både större och bättre beväpnade än alla andra. Den enda ledtråden är en tatuering på en av de dödade gängmedlemmarna. Johan Falk (JAKOB EKLUND) och hans kollegor på GSI inser snart att det uppblossande gangsterkriget växer till deras farligaste och mest våldsamma fall någonsin?

Originaltitel Johan Falk - De 107 patrioterna
Alternativ titel Johan Falk 8
Regissör Anders Nilsson
Manus Joakim Hansson, Anders Nilsson
Genre Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Joel Kinnaman, Anastasios Soulis, Mikael Tornving, Jens Hultén, Meliz Karlge, Alexander Karim, Johan Hedenberg, Ruth Vega Fernandez, Marie Richardson, Zeljko Santrac, Eric Ericson, Jessica Zandén, Hanna Alsterlund, Mårten Svedberg, Gustav Ekman Mellbin, Victor Trägårdh, Thomas Nilsson, Helena Eliasson, Alexandra Zetterberg, André Sjöberg, Jonas Bane

2018-02-04
Dessa filmer är så sämst!!! Men, men smaken är ju olika och tur är väl det!!!
arruba
2017-08-11
Spännande med skottlossning i slottsskogen, vad kan hända härnäst? Finns bara ett sätt att ta reda på det, njut av underhållningen i Johan Falk - De 107 patrioterna.
wasteoftime
2016-11-20
Jag hade tagit en liten "Johan Falk"-paus, och det är därför svårt att avgöra vart i högen med filmer den här hamnar på rak arm, men man kan ju säga, att det minst sagt är rörigt. Och den tappar mycket på grund av sin osannolikhet. Visst finns det tokstollar, extremister, och annat knasigt folk, men på det här sättet beter man sig liksom inte. Det är så många underliga och irrationella saker som händer att man börjar tappa tilltron för alltihopa. 3,2 på SH-skalan.
Murvel48
2016-02-05
Rörigt, virrigt och dåligt. Och som vanligt ett uselt polisarbete.

2015-12-19
Denne serien holder høy klasse.
AddeColciago
2015-09-12
På gränsen till det otroliga, men det funkar.
Muskelkungen
2015-09-11
De hade inget manus. Bara improviserade lite.

2015-04-14
Då det här är den andra och sista Falk-filmen jag ser har jag svårt att avgöra hur den står sig bland de övriga i serien. Storyn är av sådan art att den skulle kunnat vara intressant rent teoretiskt, men det räcker liksom inte till. Skådespeleriet är i stora delar bedrövligt och man talar liksom inte till varandra som man gör i den här filmen. Jag kan under speltiden inte heller tänka på något annat. Som Eklund skulle sagt: "Va fan".
Rele
2015-04-12
En dålig Falk film. Jag ger en tvåa.
2015-01-14
Filmens action kan jag inte klaga på för där ligger satsningen i denna filmatiseringen. Upplägget fungerar också men istället saknar jag en större spänning i intrigen. Att sedan karaktären Frank Wagner(Joel Kinnaman) har mindre utrymme denna gång är inte heller till dess fördel. För stunden är detta dock underhållning som fungerar.