2.7

Johan Falk - Leo Gaut

Ett våldsamt krogkrig har blossat upp i Göteborg, och när en restaurangägares bil sprängs utanför en lågstadieskola har de kriminella passerat en gräns, anser GSI:s chef Patrik Agrell, speciellt eftersom han just lämnat av sina barn på samma skola. När Patriks kollega Johan Falk inser att en av krogarna som utsatts för hot ägs av en viss Leo Gaut, en gangster som Johan satte bakom lås och bom för tio år sedan återupptar han kontakten med den numera laglydige Leo för att få mer information. Det är starten på en rad hårda uppgörelser och hämndaktioner där både Johan och Leo, samt deras familjer, ställs inför svåra och obarmhärtiga beslut

Originaltitel Johan Falk - Leo Gaut
Alternativ titel Johan Falk 4
Regissör Richard Holm
Manus Fredrik T Olsson
Genre Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Peter Andersson, Marie Richardson, Helén Söderqvist Henriksson, Mikael Tornving, Jacqueline Ramel, Meliz Karlge, Martin Aliaga, André Sjöberg, Henrik Norlén, Joel Kinnaman

2018-02-04
Dessa filmer är så sämst!!! Men, men smaken är ju olika och tur är väl det!!!
2017-10-12
supermancover
2017-07-16
Lite som första, den är liksom inte alls bra, men den är inte usel. Tristessen är hög i denna. Leo Gaut var en jätteplatt karaktär. Funkade icke.
arruba
2017-07-05
Karaktären Leo är sjukt tråkig och hela filmen kändes bara som en trött hållplats bussen var tvungen att stanna på innan resans slutdestination. Plus i kanten är som alltid Göteborg.
2016-12-10
Massproducerat elände! Ska man se Johan Falk så ska man bara se Noll tolerans och inget annat. Resten av serien är totalt värdelös. Till och med Månguden är bättre än den här filmen.
wasteoftime
2016-10-16
Det blir klart bättre nu, det är inte bra, men det är faktiskt nära. Skönt med lite fokus från "Lisa" och hela den snuren, blev lite mycket med tre filmer i rad med det i fokus. Lite riktiga känslor i den här filmen också. Gillar detta, lite mer nedtonade klart bättre. 0,0 på SH-skalan.
Hengman
2016-10-13
Kändes lite lågbudget. Men även realistisk och lite gripande.
Murvel48
2016-01-16
Jag tror GSI skulle klara sig bättre om Johan Falk fick sparken. Han är ju helt dysfunktionell...

2015-12-14
Ikke alls så bra som 2 og 3.
booby
2015-07-26
Finns inget driv eller spänning alls. Väldigt stillastående.