3.1

Johan Falk - National Target

Johan Falk och hans kollegor på Göteborgspolisens elitstyrka GSI är mitt inne i ett tillslag av estniskt amfetamin när de plötsligt inser att de har med en mytomspunnen rysk maffialedare att göra. Få har sett honom och ännu färre vet vad han heter. Han är bara känd som ?Mr K?. Johans infiltratör i Göteborgsgängen, Frank Wagner, sänder ut budskapet att han vill göra affärer med någon som kan leverera stora mängder rent amfetamin. Och plötsligt är Frank inne i sin värsta mardröm någonsin när han inser att han håller på att infiltrera Europas farligaste maffia, den est-ryska, bestående av f.d. KGB-officerare. Filmen är den tredje av sex i den nya serien om Johan Falk.

Originaltitel Johan Falk - National Target
Alternativ titel Johan Falk 3
Regissör Richard Holm
Manus Björn Carlström
Genre Thriller, Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Joel Kinnaman, Samuli Edelmann, Jacqueline Ramel, Anastasios Soulis, Ruth Vega Fernandez, Max Lapitskij, Meliz Karlge, Mikael Tornving, Jens Hultén, André Sjöberg, Henrik Norlén, Lars G Svensson, Fredrik Dolk, Marie Richardson

2018-02-04
Dessa filmer är så sämst!!! Men, men smaken är ju olika och tur är väl det!!!
2017-10-12
arruba
2017-06-28
Spännande och återigen kan jag inte sluta le när man ser så mycket av Göteborg, troligtvis för man har en sådan kärlek till staden.
wasteoftime
2016-10-15
Detta är den klart sämsta filmen i serien så här långt. Det kanske mest smickrande man kan säga, är att Jakob Eklund inte ens är filmens sämsta skådis. Det är ingen dålig insats att lyckas med det. Så mycket som är så dåligt. Och man lurar ju ut twisten alldeles för fort. Bara att lägga ihop ett och ett. Nä, Johan Falk, lite bättre, kan du faktiskt än så här. Kanske det mest skrattretande, även om det inte är enkom i den här filmen, är ju hur de försöker måla "Lisa" som en så fin kille, när han i själva verket är ett sådant ärkesvin. Och likaså Johan Falk, förvisso. 6.0 på SH-skalan.

2015-12-14
Denne serien holder utrolig bra klass. Porran og sillen outstanding!
booby
2015-07-22
Kom lite längre i spänningsmomenten än i 'Vapenbröder'.
AddeColciago
2015-07-19
Habil. Bättre än tvåan i den här omgången.
Muskelkungen
2015-07-13
Snäppet över usel.
chris_lambert_
2015-06-19
Stabil och spännande.
Henko
2015-02-18
Kinnaman och Eklund är outstanding i alla Falk-filmer!