2.4

Johan Falk - Operation näktergal

Göteborgspolisens grupp för särskilda insatser, GSI, har fått order att identifiera och gripa de som ligger bakom den allt växande importen av unga kvinnor från öst som prostituerar sig på Göteborgs gator. Johan Falk rekryterar Hanna, en ung polsk tjej som jobbar i baren på en tysklandsfärja, för att infiltrera toppskiktet hos de som ligger bakom verksamheten. Men Hanna går längre i sin uppgift än vad någon hade räknat med, och situationen dras till sin spets när Johan och hans kollegor hamnar längre in i den moraliska gråzonen än någonsin tidigare...

Originaltitel Johan Falk - Operation näktergal
Alternativ titel Johan Falk 5
Regissör Daniel Lind Lagerlöf
Manus Stefan Karlsson
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Henrik Norlén, Anja Antonowicz, Stipe Erceg, Meliz Karlge, Kjell Wilhelmsen, Joel Kinnaman, Mikael Tornving, Jacqueline Ramel, André Sjöberg

2017-10-24
arruba
2017-08-11
Charmig falkrulle som helt klart underhåller.
2017-06-09
En av dom mer B-betonade Falk filmerna och så försöker man samtidigt kanske ge sig på ett lite djupare ämne med lite starkare känslor inblandade. Det skär sig rejält och blir mest pajasaktigt.
wasteoftime
2016-10-17
Efter en fin förbättring i den fjärde filmen, så kommer detta, den kanske sämsta filmen i serien. Johan Falk ska ju inte prata engelska. Det är bäst för oss alla. Det enda man kan säga är väl "amen vafan..." 6.1 på SH-skalan, och ett allmänt "ryck upp dig" bläng på alla inblandade.
sedell
2016-02-06
Filmen är förutsägbar och saknar all spänning.

2015-12-16
Denne holder fint, men man har sett det tidligere.
Murvel48
2015-11-16
Som vanligt alldeles för många turer hitan och ditan. Den trista händelseutvecklingen gör ettan helgjuten.
booby
2015-08-02
Lågbudgetfilm i Falk-franchaisen. Jag är beredd att ge upp att fortsätta titta på skiten.
AddeColciago
2015-08-01
Du, vafan, här var det tydligen tomt på budgetkontot. Puttrigt och stillastående.
2015-01-01
Tyckte mycket mer om den efter en omtittning. Intressant ämne med bra prestationer. Förvånande sevärd.