2.7

Johan Falk - Tyst diplomati

Johan Falks kollega från säkerhetsbranschen, Pernilla Vasquez, dyker oväntat upp när Göteborgspolisens specialenhet GSI är på spaning uppe i Stockholm. Det egendomliga är att Pernilla verkar lotsa några misstänkta terrorister, förser dem med avancerade vapen, för att i centrala Stockholm mörda en diplomat. Men väldigt lite är vad det ser ut att vara när händelserna sätts i rullning. Samtidigt ökar de inre spänningarna i Seths Rydells gäng när hans gamle ungdomsvän och gängets andreman sen urminnes tider, Jack Rolander, mer och mer misstänker att Seth samarbetar med polisen.

Originaltitel Johan Falk - Tyst diplomati
Alternativ titel Johan Falk 14
Regissör Peter Lindmark
Manus Richard Holm, Tage Åström
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Jens Hultén, Alexandra Rapaport, Meliz Karlge, Björn Bengtsson, Mikael Tornving, Mårten Svedberg, Zeljko Santrac, Alexander Karim, Zardasht Rad, Marie Richardson, Christian Svensson, Mohamed Said, Miran Kamala, Örjan Landström, Patrik Larsson, Daniel Larsson, Simon Mezher, Charlotta Larsson, Mahmut Suvakci, Malgorzata Pieczynska, Isidor Alcaide Backlund, Dana Marouf, Aliette Opheim, Leo Wande, Peter Hladisch, Ivan M Petersson, Jonatan Rodriguez, Semir Chatty

Murvel48
2017-10-30
En jäkla röra och en massa långsökt dravel. En av de sämsta.
supermancover
2017-07-17
Nja, sådär.
Muskelkungen
2017-02-20
Nej, för mycket som inte funkar.
wasteoftime
2017-01-08
Vart fanken tog min kommentar vägen? Måste glömt posta den, eller något... Hursom, det rycker upp sig efter den usla inledningen av säsong 3, men det finns en hel del stora brister. Jens Hultén är klart filmens höjdpunkt. På det stora hela är det okej, varken bra eller dåligt. 0,4 på SH-skalan.
TURGUT
2016-12-05
Bra spänning i slutet.
Hengman
2016-10-23
Överlag är Johan Falk en ganska underskattad serie. Fast denna del var b.
Jamesa
2016-10-17
Ok just då. Men förutsägbart och tråkigt skådespel (som vanligt Eklund).
AddeColciago
2016-03-23
Ju längre ifrån Goteborg handlingarna i den här serien utspelar sig, desto mindre spännande blir det. Mellanfilm.
mammene
2016-03-18
Riktigt bra, det är lagom spännande och lättsam stämning och den står Jens Hultén i stor utsträckning för, vill man gärna se mer av.
StureStenhög
2016-03-17
Det här är en av de bättre i serien vill jag påstå, åtminstone övre halvan. Det är mycket som pågår samtidigt, och de lyckas bra med att hitta en balans och hålla alla bollar i luften. Det byggs också upp ett intresse inför fortsättningen. Den här delen var dessutom lite smårolig, mycket tack vare Jens Hultén som fortsätter vara filmseriens stjärna