2.7

Johan Falk - Tyst diplomati

Johan Falks kollega från säkerhetsbranschen, Pernilla Vasquez, dyker oväntat upp när Göteborgspolisens specialenhet GSI är på spaning uppe i Stockholm. Det egendomliga är att Pernilla verkar lotsa några misstänkta terrorister, förser dem med avancerade vapen, för att i centrala Stockholm mörda en diplomat. Men väldigt lite är vad det ser ut att vara när händelserna sätts i rullning. Samtidigt ökar de inre spänningarna i Seths Rydells gäng när hans gamle ungdomsvän och gängets andreman sen urminnes tider, Jack Rolander, mer och mer misstänker att Seth samarbetar med polisen.

Originaltitel Johan Falk - Tyst diplomati
Alternativ titel Johan Falk 14
Regissör Peter Lindmark
Manus Richard Holm, Tage Åström
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jakob Eklund, Jens Hultén, Alexandra Rapaport, Meliz Karlge, Björn Bengtsson, Mikael Tornving, Mårten Svedberg, Zeljko Santrac, Alexander Karim, Zardasht Rad, Marie Richardson, Christian Svensson, Mohamed Said, Miran Kamala, Örjan Landström, Patrik Larsson, Daniel Larsson, Simon Mezher, Charlotta Larsson, Mahmut Suvakci, Malgorzata Pieczynska, Isidor Alcaide Backlund, Dana Marouf, Aliette Opheim, Leo Wande, Peter Hladisch, Ivan M Petersson, Jonatan Rodriguez, Semir Chatty

2016-03-18
Riktigt bra, det är lagom spännande och lättsam stämning och den står Jens Hultén i stor utsträckning för, vill man gärna se mer av.
2016-03-17
Det här är en av de bättre i serien vill jag påstå, åtminstone övre halvan. Det är mycket som pågår samtidigt, och de lyckas bra med att hitta en balans och hålla alla bollar i luften. Det byggs också upp ett intresse inför fortsättningen. Den här delen var dessutom lite smårolig, mycket tack vare Jens Hultén som fortsätter vara filmseriens stjärna
Christofer
2016-01-07
Inte alls dålig men inte heller en av de bättre i serien. En mellanfilm.
RichardEk
2016-01-02
En mellanfilm i serien. Här byggs upp en del berättelsetrådar som blommar ut ordentligt längre fram i serien, så det är i ett större sammanhang man får ta att det går lite på tomgång.
2015-12-08
Extremt usel på alla plan. Intresseklubben antecknar inte denna Falk film.

2015-10-19
Snäppet bättre än föregående film. Men likväl ännu en ytterst blek produktion i denna filmserie. Skådespelet är bedrövligt, det känns som de nöjer sig med en tagning så länge det inte är katastrof. Dialogen är pinsamt usel och skurkarnas ständiga överspel är bara komiskt. 4/10
foppa99
2015-09-14
Va faan
Zebulonm
2015-09-04
Falk äger....
GrandMaster_E
2015-08-29
Storslagna upplägg som mest mynnar ut i mycket snack & lite verkstad.
GNStudios
2015-08-22