3.1

John Q

Johns son kollapsar under en baseballmatch och det visar sig att han behöver en hjärttransplantation. Olyckligtvis täcker inte sonens försäkring kostnaderna. John fylls då av vrede och tar en grupp människor som gisslan för att få vad han vill.

Originaltitel John Q
Regissör Nick Cassavetes
Manus James Kearns
Genre 2000-tal, Drama, Thriller, Kriminalare
Skådespelare Robert Duvall, Ray Liotta, Denzel Washington, James Woods, Anne Heche, Laura Harring, Ethan Suplee, Kimberly Elise, Kevin Connolly, Shawn Hatosy, Paul Johansson, Daniel E Smith, Eddie Griffin, Vanessa Branch, Heather Wahlquist

Skapad 2019-11-08 av AndySteel
John Quincy Archibald, spelad av Denzel Washington, är en idog och ansvarskännande arbetare på en stålfabrik i USA. Nedskärningar gör att han bara får jobba halvtid, och det ger kännbara ekono...   Läs mer »

HerrNenne
2018-02-12
Riktigt stabilt gisslandrama. Får en att känna och bli arg.
2017-10-11
Ointressant
Dutch
2015-07-07
Suplee är fetare än någonsin och jobbar som säkerhetsvakt på ett sjukhus, då kommer Denzel in och ska fixa ett nytt hjärta åt sin bodybuildande 10-åriga son. Amerikansk soppa javisst men den är fin för det. Och jag älskar verkligen Duvall, han bara skrattar hela tiden.
2014-11-09
Ännu en sentimental, politiskt korrekt historia om en afro-amerikansk, religiös helyllepräktig familj som råkar i blåsväder. Rätt tunn handling om man tänker efter, men ett kraftfullt politiskt uttalande. Amerikanska filmmakare kan verkligen koka soppa på en spik - och just den här soppan blev bra. 3+
Fred12
2014-09-29
Denzel dominerar som alltid!
LacombeLucien
2014-06-20
Nu är den uttjatad.
Gigi1943
2014-04-09
Enkel, bra, okej.
Tatty
2014-03-24
Började bra och lite sorglig. Filmen är bra ända från början till slutet. Denzel spelar rollen jätte bra. Spännande film.
Ahrle
2012-08-14
Börjar bra och håller i stort sett samma klass den första timmen. Sen blir den tyvärr sådär amerikanskt överdriven och sötsliskig, vilket sänker betyget något.
Pillynilly
2012-07-18
Okej film, hade varit bättre med det tårdrypande slutet som de var på väg mot, innan de körde Hollywood-stilen. Hade varit en femma om han hade gjort det.