2.8

John Wick

John, en före detta hitman, sörjer sin bortgångna fru. När Iosef Tarasov, rysk maffiakille och hans gäng bryter sig in i Johns hem för att stjäla hans eftertraktade Mustang, råkar de döda hunden som han fått av sin fru. John jagar de tre männen fast beslutad att döda dem. Men Tarasovs far Viggo, en förmögen och hämningslös rysk maffiaboss, hämnas genom att skicka en lönnmördare efter honom. John träffar sin gamla kollega Marcus, för att fullfölja sitt mål och riva ner Viggos imperium för gott.

Originaltitel John Wick
Regissör Chad Stahelski, David Leitch
Manus Derek Kolstad
Genre Action, Thriller, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Michael Nyqvist, Alfie Allen, Willem Dafoe, Dean Winters, Adrianne Palicki, Omer Barnea, Toby Leonard Moore, Daniel Bernhardt, Bridget Moynahan, John Leguizamo, Ian McShane, Bridget Regan, Lance Reddick, Clarke Peters, David Patrick Kelly

Megalon
2020-06-14
Helt underbar actionrulle! För tankarna till 90-talets over the top actionfilmer. Jag satt med ett stort leende hela filmen igenom.
RaketPojken
2020-03-15
En mellanmjölks trea.
sodomiten
2020-03-07
Den här filmen hade varit skräp med eller utan Kenau Reeves, Micke Nyqvist & Willem Dafoe.
BarryHero
2020-02-21
Otrolig actionkoreografi och det är svårt att ta in att Keanu Reeves är 50 år gammal här. Mörk skildring vars story dock är otroligt banal. Kul att se Nyqvist spela rysk gangster.
Christofer
2020-01-08
2019-11-06: I sina bästa stunder en trea men sen blev det så många pajiga actionscener att tvåan var ett faktum. Lam upplösning, en man sett miljoner gånger tidigare.
vonadel
2019-06-01
Nej. Trodde ju lite på denna. Många som verkar gilla dessa filmer ju. Då jag blev ganska rejält besviken på den så frågade jag ett par av dem som gillar den, vad de tycker är bra med den. De svarade då att den var bra gjord. Hmm, ja det kan jag möjligen hålla med om. Men, då bör man nog vara någon som går igång på "bra" fighting och dödande. Förstår att de svarar så,m t p att så mycket annat går nog inte att framhäva, typ storyn. Enda behållningen var nog Micke...bara för att det var just Micke...inte för den stereotypa karaktären... 4/10
Jansmyr
2019-01-20
Som en manlig Kill Bill fast med skjutvapen, sämre handling och ganska trista karaktärer (Nyqkist undantagen). Däremot får den pluspoäng för sitt empatilösa och njutfulla vältrande i mäns vilja till våld.
Asmorod
2018-09-24
Så mycket hjärndumt pangpang. Känns som att jag genomgått en själslig rening.
Snyggsomfan
2018-07-08
Pallade typ halva filmen, och då är jag ändå typen som ser färdigt även sopiga filmer på ren envishet. Den håller inte nånstans. "Jag ska ha ihjäl alla i min väg över en bil och en hund".Pang pang, macho macho, snark snark. Spelar hellre Alfapet med min irriterande griniga grannen än kollar på detta.
miss_spears
2018-06-06