2.8

John Wick: Chapter Two

Den legendariska lönnmördaren John Wick tvingas in i tjänst då en före detta kollega planerar att ta kontroll över ett ljusskyggt lönnmördarsällskap. Bunden av en blodsed att hjälpa honom, reser John till Rom för att möta några av världens dödligaste lönnmördare.

Originaltitel John Wick: Chapter 2
Alternativ titel John Wick 2
Regissör Chad Stahelski
Manus Derek Kolstad
Genre Action, Thriller, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Riccardo Scamarcio, Ian McShane, Ruby Rose, Common, Claudia Gerini, Lance Reddick, Laurence Fishburne, Tobias Segal, John Leguizamo, Bridget Moynahan, Thomas Sadoski, David Patrick Kelly, Franco Nero, Peter Stormare, Chukwudi Iwuji

StureStenhög
2020-02-21
Något så ovanligt som en uppföljare som är mindre flippad än sin föregångare, och det är tyvärr inte positivt. Här blir det lite för många ändlösa actionscener, och lite för få dumroliga hämndmotiv. Men mycket av det som gjorde första filmen till en så härlig upplevelse finns ändå kvar. Keanu Reeves blotta existens gör mig lite glad, och i John Wick har han verkligen hittat en roll som passar honom perfekt. En hel del rolig dialog blir det, och man fortsätter att bygga upp en värld som är kreativ, kul och förvånansvärt sammanhängande. Lance Reddick är en skojig filur också. Tyvärr är dock både storyn och skurkarna lite för intetsägande, möjligtvis med undantag för Common, men nog är de här filmerna ändå ett litet ljus i actionmörkret
psyche_delic
2019-10-21
Såg om den nu tillsammans med 1 och 3 och då blev den mycket bättre. 3an har höjt hela serien för mig.
klatjoffs23
2019-04-30
Vafan? Inte var väl första filmen så irriterande?
Jansmyr
2019-01-23
Om ettan var som en sämre Kill Bill är detta ett försök att emanera en Bond-film. Reeves reser till Rom, där Bond var 2015, och shoppar i samma butiker som alla andra lönnmördare. Alla som spelat ett skjutspel med odödlighetsfusk kommer känna igen sig i filmen. Reeves smyger fram med sin pistol och har ihjäl alla innan de hinner skjuta mot honom. Men ibland är det någon som skjuter vår hjälte, men det gör inget för han har skottsäker kostym! Något Q inte kommit på än. Men skjuter inte proffs mot huvudet? Ingen fara, Reeves har säkert skottsäker hårgelé också, vem vill se en hjälte som inte bara lyckas hela tiden? Bleka karaktärer och oändligt med tröttsamt action; lite som att se en porrfilm för handlingens skull, fast skjutaction istället för porr (våldsporr?).
kboman
2018-12-15
Inte lika chockerande effektfull som den första - svårt att upprepa - men fortfarande otroligt skickligt actionös. Intressant att se lite världsbyggeri även om det kanske inte är det mest innovativa som gjorts. I slutändan blir man dock lite trött på det ändlösa mördandet...
Litsne
2018-12-05
Jag antar att man strikt taget måste säga att det fanns en handling, men det känns inte så.
Supernaut
2018-08-18
Inte lika bra som första, men solid sevärd action.
dudson
2018-06-08
Fett action köttande men själva storyn och Reeves agerande är så wacked. Fishburns blotta närvaro räddar upp filmen en del åtm. Reko tidsfördriv.
Tenchi
2018-05-31
Gott om action, gott om snygga fightscener och gott om uselt skådespeleri. Men jag bryr mig inte om Keanus brist på utstrålning och hans stela replikskifte. Det är fullt ös och jag blev underhållen.
jlam
2018-04-27
En av de bästa på länge i actiongenren och då är ändå Keanus replikföring stelare och klumpigare än någonsin. Uppbyggd kring rak, effektiv action rikligt kryddat med ögongodis (regissören gillar nog Only God forgives). Inte ocool, något bättre än originalet.