2.7

John Wick: Chapter 3 - Parabellum

Efter att ha dödat en medlem av The High Table, ett Internationellt sällskap för yrkesmördare så blir John excommunicado och utesluts ur gruppen ? med en prislapp på sitt huvud på 14 miljoner dollar blir han måltavla för lönnmördare från hela världen.

Originaltitel John Wick: Chapter 3 - Parabellum
Alternativ titel John Wick 3
Regissör Chad Stahelski
Manus Derek Kolstad, Shay Hatten, Chris Collins, Marc Abrams
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Halle Berry, Ian McShane, Laurence Fishburne, Mark Dacascos, Asia Kate Dillon, Lance Reddick, Tobias Segal, Anjelica Huston, Saïd Taghmaoui, Jerome Flynn, Randall Duk Kim, Margaret Daly, Robin Lord Taylor, Susan Blommaert

Andreas_
2020-06-21
Dessa filmer blir bara sämre och sämre och mer otroliga för varje film, första John Wick var ganska cool actionfilm, välgjord med en bra Keanu, andra filmen började det spåra men det fungerade helt okej, denna tredje film är helt totalt kass, skådisarna i filmen är väldigt bra förutom B skådisen Marc Dacascos som alltid ska spela över, han passade okej i gamla B filmer på 90 talet men inte längre och filmen i sig tar vid där den andra slutade men det blir bara mer och mer överdrivet och mer och mer fånigt, det är så fånigt ibland att det t.o.m blir tråkigt...bra action filmer är Fury Road, Die Hard 1 och första The Matrix eller även första Taken t.ex, detta är bara totalt kasst, enda som håller 1:an i betyget uppe är just skådisarna, för manuset är urfånigt, actionscenerna är urfåniga och allt blir som sagt bara en soppa av sömnpiller deluxe, jag är ett stort fan av actionfilmer som är bra gjorda med lite nerv och känsla och snygga scener, detta är bara en CGI fest och urfåniga slagsmål, t.o.m Van Damme filmerna från 90 talet hade mer substans och roligare action än denna...fy fan vilket tidsslöseri, kan duga möjligtvis en bakis söndag i soffan när man ligger där halvdöd och hjärnan är totalt väck men inte annars...nej betyget blir visserligen en stark 1:a men det får vi tacka det fina skådespeleriet för där skådisarna försöker rädda upp ett skitmanus helt enkelt, rekommenderas inte.
DiMMUBoRGiR
2020-05-31
Å typiskt... när uppföljaren till originalet expanderade och gjorde John Wick's värld djup och spännande, så plattade denna film till allt och gjorde karaktären ointressant.
finkan
2020-05-23
Nä, blir nog en etta..
Hanness
2020-05-06
Oerhört löjlig och extremt overklig. Så pass orealistiskt att det liknar Resident Evil med en släng DC Comics. Somliga har ju superkrafter i detta larv.
2020-04-26
Klassisk våldsfilm har ju alltid fyllt ett rubbat behov hos mig, men John Wick har tyvärr aldrig funkat helt ut. Här i tredje delen får Reeves skjuta och slå sig igenom olika miljöer och scenarion - så simpelt ser jag tyvärr på den här. Det blir enformigt och känslokallt.
Djason
2020-03-23
Någonstans i början i alla slagsmålsscener inse man att det finns roligare saker i livet att se på men för den delen är filmen inte helt värdelös. Det är en hård action i äkta Wickstil men i den här filmen är det hundarna som agerar bäst känns det som.
santiago
2020-03-08
Häftig action men lövtunn story. John gör ett konstigt val i akt 3 som hade behövt lite mer tid.
Sopranos
2020-03-06
Inte samma känsla som i de två första!
Kaux
2019-12-16
Sämre än de föregående filmerna. Hade sjukt korkade scener ibland. Vissa delar hade ett underhållningsvärde men i sin helhet så var det inget att hänga i julgranen.
WillyV
2019-10-14
Strax bakom ettan, men tydligt sämre än tvåan.