2.7

John Wick: Chapter 3 - Parabellum

Efter att ha dödat en medlem av The High Table, ett Internationellt sällskap för yrkesmördare så blir John excommunicado och utesluts ur gruppen ? med en prislapp på sitt huvud på 14 miljoner dollar blir han måltavla för lönnmördare från hela världen.

Originaltitel John Wick: Chapter 3 - Parabellum
Alternativ titel John Wick 3
Regissör Chad Stahelski
Manus Derek Kolstad, Shay Hatten, Chris Collins, Marc Abrams
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Halle Berry, Ian McShane, Laurence Fishburne, Mark Dacascos, Asia Kate Dillon, Lance Reddick, Tobias Segal, Anjelica Huston, Saïd Taghmaoui, Jerome Flynn, Randall Duk Kim, Margaret Daly, Robin Lord Taylor, Susan Blommaert

Christofer
2023-09-17
2023-05-16: Löjligare än nånsin, med samma actionscener som man sett tusen gånger i de två föregångarna. Slutet var ju sämst av allt nästan, måste tro att tittarna är dumma i huvudet och inte vet nånting om fysikens lagar. Vilket trams.
Sheepy
2023-05-01
John Wick: Chapter 3 - Parabellum skalar ned ännu mer på handlingen till förmån för ett högt tempo och lika grandios action som föregångarna. Det finns en del kreativa stuntscener och avrättningar men tyvärr levereras det mesta utan att man känner något för karaktärerna.
jack_jack_jack
2023-02-11
Blev lite enformigt och zzzzz mot slutet. Upplevde att tvåan hade roligare twist and turns i slutskedet.
_lucifer_
2022-06-13
Stabilt jobb av alla skådespelare men storyn ballar ur flera gånger om tyvärr. Hade lite för häga förväntningar tror jag.
Rele
2022-03-26
Det var en dålig John Wick. Jag ger en tvåa.
Starkbröl
2022-01-12
Vad vi kan konstatera är att John Wick inte är en bra hundägare.
Björkman
2021-07-02
En stor besvikelse. Ettan är bra, tvåan är okej, trean är typ ingenting. Fokus på story är nästintill bortblåst och merparten av filmen består av fightscener och en Wick som känns lika ostoppbar som en Terminator. Inget fel på fightscener i sig, men här blir det tyvärr löjligt överdrivet. Extremt tunn film och inte alls den uppföljare jag förväntade mig. All finess och mystik som gjorde ettan skön är bortskalad och karaktärerna engagerar inte. Därtill är det sämre skådespeleri överlag och stappliga dialoger titt som tätt. Humorn som innan var mer snyggt inlemmad blir nu bara småtöntig. Fyran, som kommer nästa år när detta skrivs, har mycket som den behöver justera från trean, annars glider vi snart in i att vara någon b-rulle med Van Damme och det vill vi definitivt inte. Plus i trean är att den likt tidigare filmer åtminstone är snygg och även om de eviga fightscenerna är tröttsamma så är de bra gjorda. Halle Berry gör också en bra insats.
StureStenhög
2021-05-24
Trenden är nedåtgående för de här filmerna, men det ska man kanske inte bli förvånad över. Den här gången blir det lite för många långa fightscener, och stundtals tappar jag intresset. Men jag gillar fortfarande den här världen, och jag gillar fortfarande John Wick som karaktär. Och jag gillar förstås fortfarande Keanu. Jag gillar även persongalleriet i övrigt, och det är lite kul att se Marc Dacascos den här gången. Det finns också tillräckligt med roliga guldkorn här och var för att hålla mig nöjd, men nästa gång skulle jag ju vilja att de la lite mer tid på manuset. Svag trea
RichardEk
2021-04-03
Ännu mer non-stop och ologisk action med allas vår kända doldis Keanu Reeves. Fortsätter direkt där andra filmen slutade och saktar aldrig ner på tempot. Det är oförskämt underhållande och fungerar alldeles utmärkt som tidsfördriv. Etablerade skådespelare som Laurence Fishburne och Halle Berry finner det uppenbarligen roande att få spela över utan några uppenbara restriktioner.
mammene
2021-03-05
Kanske inte så smart att se trean först. Men filmen verkade inte så smart i sig själv, kändes inte alltför svårt att kliva in i detta som mest var en orgie i våld. Blev bara trött på allt fajtande, där den ena metoden var värre än den andra. Ganska skönt när den var slut, och slutet var rätt snyggt i sig själv, men inte värt att vänta på.