2.7

John Wick: Chapter 3 - Parabellum

Efter att ha dödat en medlem av The High Table, ett Internationellt sällskap för yrkesmördare så blir John excommunicado och utesluts ur gruppen ? med en prislapp på sitt huvud på 14 miljoner dollar blir han måltavla för lönnmördare från hela världen.

Originaltitel John Wick: Chapter 3 - Parabellum
Alternativ titel John Wick 3
Regissör Chad Stahelski
Manus Derek Kolstad, Shay Hatten, Chris Collins, Marc Abrams
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Halle Berry, Ian McShane, Laurence Fishburne, Mark Dacascos, Asia Kate Dillon, Lance Reddick, Tobias Segal, Anjelica Huston, Saïd Taghmaoui, Jerome Flynn, Randall Duk Kim, Margaret Daly, Robin Lord Taylor, Susan Blommaert

WillyV
2019-10-14
Strax bakom ettan, men tydligt sämre än tvåan.
abnormal
2019-10-06
Här gick det kraftigt utför. Om de tidigare filmerna åtminstone erbjöd realistiskt och snyggt våld gick denna åt det tramsiga hållet och blev dessutom tråkig.
Kopla
2019-10-03
Hahaha, ännu en hämdgalen superhjälte, de här filmerna har ju gått från pyr till brinnande inferno. Som att titta på när nån annan spelar fps... Får bra betyg enbart för allt det överdrivna, dvs allt
Engravadlax
2019-08-23
Förstår fortfarande inte grejen. Ful CG, kasst manus, helt genomsnittlig actionkinematografi. Det är bara koreografin som är hyfsad ibland, men utan likvärdig kinematografi så känns det rätt meningslöst. Jämför med The Raid: Redemption eller Ajeossi (som är nästan 10 år gamla, men fortfarande bra mycket bättre än Wickfilmerna).
syltkatt
2019-08-22
Helt klart sevärd for all the glorious violence, men inte alls lika stark som föregående filmer. Keanu gör det Keanu kan bäst och man tänker inte en sekund på att han är 54 bast.
2019-08-11
De tidigare John Wick-filmerna har varit väldigt tydliga och fokuserade i sitt berättande. Det har funnits en story, inget avancerat, men efter det fantastiska slutet av den andra filmen så förstod man då att i den tredje kommer det vara ännu mindre story. Jag får ändå vad jag vill ha för genom en närmare inblick i Wicks värld och massor av fantastisk "Gun Fu-action". Ända fram till sista halvtimmen ligger jag på toppbetyg men sedan blir det för mycket av det goda. Jag blir mätt. 4-
Thinduke
2019-08-03
Hjärndöd actionporr. Bästa skådespelare: hundarna
ShenLong
2019-07-30
attack dogs är ju fett. mycket tvspels logic. headshots kräver ett skott. övriga träffar kräver 3-5 skott per person. vid något tillfälle tror jag att han skjuter en snubbe 5 gånger med shotgun på nära håll, sicket slöseri. 1/5 i hållbarhetstänk. 3/5 headshots. 5/5 attack dogs
Dutch
2019-07-11
Många headshots i Casablanca
Nintendo64
2019-07-07
Minst lika bra som del 1 och 2! Inga konstigheter och överdrivet invecklad intrig. John Wick är fortfarande fly förbannad och har ihjäl folk på löpande band med allehanda tillhyggen i snyggt koreograferade scener och en hel del humor. Det behöver inte vara mer än så, jag fick ut vad jag önskade av mitt biobesök. Dessutom, grymt bra ljud på bion (bergakungen gbg salong 11)!