2.8

Johnny Suede

Med sin ståtliga frisyr och sitt kännetecken mockaskor drömmer Johnny Suede om att bli en popstjärna som hans idol Ricky Nelson.

Originaltitel Johnny Suede
Regissör Tom DiCillo
Manus Tom DiCillo
Genre Romantik, 90-tal
Skådespelare Brad Pitt, Alison Moir, Catherine Keener, Calvin Leves, Michael Luciano, Nick Cave, Ron Vawter, Tina Louise, Dennis Parlato, Samuel L Jackson, Tom Jarmusch

RustyFilm
2021-04-15
Den här filmen ramlade över mig utan att jag visste ett smack om den, men redan efter dom första bildrutorna kände jag Jarmusch vibrationerna. Det är på alla sätt starkt inspirerad av Jarmusch tidiga 80-tals filmer. Efter att ha sett filmen googlar jag Tom DiCillo/Jarmusch, och då förstår jag. DiCillo och Jarmusch gick på New York Universitets filmskola samtidigt. Dessutom var DiCillo fotograf för Jarmusch på 80-talet. Jag gillar filmen och dess konstiga karaktärer, musiken och de skitiga ofta ödsliga miljöer som bjuds. Alltså precis som en Jarmuschfilm. Brad Pitt spelar Johnny Suede på ett fantastiskt sätt.
Raimo_1985
2015-11-15
Sjukt rolig :) Banal historia berättad på ett kul sätt och Pitt är skitbra på att spela puckon!
callusis
2010-12-19
Frisyren får en femma!
jonbo
2010-10-12
Mest fånig.
Blink182
2010-08-06
Väldigt nära trean. Kanske höjer den om jag ser om den någon gång.
Piccolo
2010-02-01
Konstigt och ballt. Brad <3
Rwesterin
2010-01-04
Riktigt rolig och skön men stundtals väldigt konstig. Men helt klart överraskande bra :)
Zapa
2007-05-12
håller med plantz
Plantz
2005-10-28
heheheh störtskön!
bastardboy
2004-06-12
Ingenting att bli upphetsad över, men Johnny Suede har charm. Att den är bättre än Johnny Mnemonic höjer också betyget!