3.6

Jojo Rabbit

En andra världskriget-satir om en ensam tysk pojke vars världsbild vänds upp och ned när han upptäcker att hans mamma gömmer en ung judisk flicka på vinden. Med hjälp av sin idiotiska låtsasvän Adolf Hitler måste han nu konfrontera sina nationalistiska fördomar.

Originaltitel Jojo Rabbit
Regissör Taika Waititi
Manus Taika Waititi
Genre Drama, Komedi, Krig, 2010-tal
Skådespelare Roman Griffin Davis, Taika Waititi, Thomasin McKenzie, Scarlett Johansson, Sam Rockwell, Rebel Wilson, Alfie Allen, Stephen Merchant, Archie Yates, Luke Brandon Field, Sam Haygarth, Stanislav Callas, Joe Weintraub, Brian Caspe, Gabriel Andrews, Billy Rayner, Robert East

Zok
2020-10-05
Visste inte vad jag skulle kunna hoppas på här. Men tycker faktiskt att den var bra och en rätt så lyckad blandning mellan humor och allvar. Gillade dock inte humorn hela vägen, särskilt inte i början.
erosagape
2020-09-26
Läste i samma veva en av EM Remarques böcker och temat är läbbigt! Bra skådespeleri (hur påverkas unga skådisar av sina insatser?).
AlZi
2020-08-07
Gullig och rolig. Lite sorglig.
best_jeppe
2020-08-02
Funkade inte alls för mig. Hade svårt att hålla intresset uppe under filmen. Filmen tar också en hård sväng ca 2/3 in så att jag blev lite förvirrad och undrade om filmen hade gått över till en drömsekvens. Jag kan dock inte säga att det är en dålig film då det egentligen inte finns något specifikt dåligt med dem förutom att jag inte blev särskilt intresserad eller engagerad. Svag 3a.
TimBuckley
2020-06-24
Bra men ganska endimensionell liten saga som hade funkat lika bra på en teaterscen. I publiken hade en klass 12 åringar och en nöjd lärare suttit. 20-30 minuter för lång. Bästa med filmen? Att höra Beatles och Bowies tyska versioner av kända låtar. 3a.
GrandMaster_E
2020-06-15
Växte på mig. Var skeptisk i början men den blev bättre och bättre.
Pos
2020-06-07
Egentligen på många plan ett fantastiskt drama med inslag av komedi, men jag hade räknat med en komedi rakt av så det tog ett tag innan jag kom in i den. Ska se om den med andra ögon om ett tag så kanske det kan bli högre betyg. Kemin mellan Roman Griffin Davis och Thomasin McKenzie är svårslagen.
WillyV
2020-06-05
Stark fyra. Larvigt bra.
abnormal
2020-04-13
Väldigt smakfullt möte av humor och allvar. Bra skådespel och manus och framförallt snygg estetik.
ekneB
2020-03-20
Fantastisk film med genomgående bra skådespel! Den balanserar bra med bisarr humor och djup drama. Jag skrattar högt ena stunden för att andra stunden känna allvar i temat. Rrriktigt, rrriktigt bra!