2.6

Jonathans frestelse

Jonathan är en blyg tonåring som studerar på Vernon Academy inför sina studier vid Harvard. Hans barnsliga försök att närma sig flickor slutar alltid i katastrof. Men då han med hjälp av sin rumskamrat kastar sig ut i Chicagos nattliv, blir han plötsligt föremål för en äldre kvinnas ivriga uppvaktning.

Originaltitel Class
Regissör Lewis John Carlino
Manus Jim Kouf, David Greenwalt
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Jacqueline Bisset, Rob Lowe, Andrew McCarthy, Cliff Robertson, Stuart Margolin, John Cusack, Alan Ruck, Rodney Pearson, Remak Ramsay, Virginia Madsen, Casey Siemaszko

Punkliv
2014-07-14
Riktigt härlig rulle!
ziferN
2013-01-27
Helt ok och underhållande 80-talare men särskilt rolig var den inte alls utan mera mest bara underhållande att titta på för stunden. Storyn är ok trots att man har sett det tidigare men jag kände mig lite vilseledande när jag läste att huvudrollen skulle vara blyg, i fem minuter kanske.. annars så ansåg jag inte att han var blyg alls. Filmen fungerade ändå hur som helst helt ok att titta på.
HansMoleman
2012-11-04
En typisk Brat Pack-film.
nathaliew
2012-10-14
Okej, slutet var lite väl abrupt.
Catwalker
2012-07-28
nja, en av de sämre ungdomskomedierna från 80-talet, men rob lowe är i högform och mkt bra.
Ondskapt
2012-01-07
Saknar någon riktig sammanknytning i slutet, och Ellen skrivs av lite för hastigt, men annars är det en festlig 80-talare med skön musik och diverse galna upptåg. Kul med en purung John Cusack som pojkspoling dessutom.
luxlisbon
2012-01-07
Andrew McCarthy och Rob Lowe är i sina essen, minst sagt. Blir aldrig mätt på den här typen av film, så jag kommer garanterat se om den i framtiden!
filmfreak1
2011-10-13
Rolig film jag skrattar högt åt, sällan jag garvar så mycket som jag gjorde till denna. Tappar lite mot slutet, annars älskar jag denna 80-tals rulle.4a!
LuxLisbon2
2011-09-08
Innehåller 7 av mina 20 favoritteman: bitterhet, cynism, tonår, äldre kvinna + yngre man, folk som smådricker starksprit, unga som vill men inte får ligga samt identitetsbyten. Dregelvarning: 18-årig Rob Lowe o la la! 16-årig John Cusack är också söt!
the-godfather
2009-08-19
såg den här på tv fråga inte varför jag såg den därför jag tyckte att den sög. Totalt onödig film man kan hoppa över. Det räckte med att se den en gång aldrig mer bara om man har jävligt tråkigt.