2.4

Jorden runt på 80 dagar

När Phileas Fogg utmanas att bevisa sin tes om att en man klarar att resa runt jorden på 80 dagar slår han vad om hela sin förmögenhet och reser med en ny betjänt på en världsturné.

Originaltitel Around the World in 80 Days
Regissör Frank Coraci
Manus David N Titcher, David Benullo, David Andrew Goldstein
Genre Familjefilm, Romantik, 2000-tal, Komedi, Äventyr
Skådespelare Jackie Chan, Steve Coogan, Cécile De France, Jim Broadbent, Ian McNeice, Ewen Bremner, David Ryall, Roger Hammond, Adam Godley, Karen Mok, Rob Schneider, Maggie Q, Arnold Schwarzenegger, Owen Wilson, Luke Wilson, Sammo Hung Kam-bo, Kathy Bates, Daniel Wu

Skapad 2019-11-09 av friendofp
Handlingen går ut på att uppfinnaren Phileas Fogg skall bevisa att man kan ta sig runt jorden på endast 80 dagar och ungefär där slutar likheterna med Jules Vernes utmärkta roman. Efter först...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av cineasten89
När man har med en remake att göra, och dessutom en sådan modern version, lyckas det sällan att göra filmen lika charmig. Och när det dessutom är Jackie Chan och Arnold Schwarzenegger som med...   Läs mer »

ToddDowney
2019-01-21
Rolig och stämningsfull komedi med en härlig spinn på den klassiska berättelsen.
Robkiller
2018-06-06
Äventyrskomedi för de yngre. Fungerar ändå rätt hyfsat. TIll större delen en Jackie Chan film med kända gästskådespelare. Arnolds del är väldigt underhållande.
supermancover
2018-03-03
Det är synd att filmen är så tråkig när storyn är så bra egentligen.
2017-10-22
wasteoftime
2017-05-01
Jag hade ett ganska bra minne av den här filmen, alltså, om att den skulle varit rätt bra. Och det var inte så långt ifrån. Detta måste vara en perfekt äventyrsfilm för någon I åldern 8-12 år typ. Det finns mycket bra här, även om den inte riktigt håller hela vägen ändå. Jackie Chan gör väl ungefär vad som förväntas av honom men jag är inget större fan av Steve Coogan. Men när Sammo Hung äntligen dyker upp i rutan är det svårt att inte dra på smilbanden lite. Men till tvåan räcker det ju inte, 0,3 på SH-skalan. Den är lite för lång för att orka hålla uppe intresset, liksom.
conbe755
2016-05-14
Flamsig men skrattade gott bitvis och den lyckades ändå hålla mig kvar genom hela. svag 3a
Tatty
2016-05-13
Den är okej och rolig att kolla på. Några bekanta skådespelare som man känner igen.
arruba
2015-11-09
Herrejävlar vilken jobbig film, de skriks och det smäller, skriks lite mer, och sen ytligare lite till. Sen låter det hela tiden. Så jävla ochill film.
AlbinWesley
2015-04-06
På alla sätt ovärdigt, berättelsens hela essens är fördärvad och utbytt till flams och trams. Jorden runt på 80 dagar ska vara ett äventyr var fantastik blir just fantastisk i och med att den är realistisk, här är allt tvärtom. Detta gör att jag inte ens ger filmen en tvåa för att den har enstaka roligheter.
lave
2014-11-03
Betydligt mera kung fu och slapstick än jag minns från boken. Fast det var ju iofs länge sen jag läste den. Tyvärr funkar inte det här alls.