2.7

Josef - Drömmarnas konung

Detta är en tecknad tolkning av Josef drömtydaren från bibeln. Josef var den som drömde och förutsåg Egyptens framtid och öde.

Originaltitel Joseph: King of Dreams
Regissör Rob LaDuca, Robert Ramirez
Manus Eugenia Bostwick-Singer, Raymond Singer, Joe Stillman, Marshall Goldberg
Genre Familjefilm, Animerad, Drama, Biografi, Äventyr, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Ben Affleck (röst), Mark Hamill (röst), Richard Herd (röst), Maureen McGovern (röst), Jodi Benson (röst), Judith Light (röst), James Eckhouse (röst), Richard McGonagle (röst), David Campbell (III) (röst), Steven Weber (röst), Matt Levin (röst)

Skapad 2019-11-09 av Priceguy
Jag tyckte mycket om Prinsen av Egypten, som tittade bakom en välkänd biblisk historia och gav sin version av vad som kunde ha hänt i verkligheten. Bibelns stil, särskilt i Moseböckerna, är myck...   Läs mer »

HerrNenne
2017-09-18
Överraskad över hur bra den här funkade, eftersom jag blev lite besviken på Prinsen av Egypten. Den här är bättre.
MaxMackan
2015-04-27
Bra musik i en okej film. Väldigt medel i allt. Okej animering, Okej skådespeleri, Okej manus o.s.v. Blir en 3:a. Sugen på att se om Prinsen av Egypten nu. Var jättelängesen.
august08
2010-12-23
Musiken!
Levyn
2010-08-02
Den här kan inte ens hålla ett ljus åt Prinsen av Egypten. Inte alls lika bra tecknat, röstskådespelarna spelar över, låtarna är klyschiga och opersonliga, och datoranimeringarna går emot allt det tecknade. Nu jämför jag den såklart bara med sin "föregångare", men det var med förhoppning om sådan kvalité som jag satte mig ner för att kolla på den här. Varför? För att de var med på samma DVD. Inte ok. Som separat film kanske jag skulle ge den en tvåa.
Myeuphoria
2010-03-06
Man ska se den på engelska helt klart! Otroligt bra film, och jag tror faktiskt jag tycker bättre om denhär än prinsen av egypten, men bara lite.
Bewitched
2009-07-04
Denna var okej, inte i samma klass som Prinsen av Egypten, det märktes att de inte lades ned lika mycket pengar på denna produktionen. Men sevärd.
100tonvalspäck
2009-04-05
Småbra tecknat bibeldrama.
anelah
2009-03-07
ganska ok skildring av berättelsen om Josef men tror att man kan göra bättre
Ogräset
2007-12-27
Ungefär i samma stuk som "Prinsen av Egypten". Religiösa berättelser kan bara ta en så långt...
lolondir
2007-09-17
Skulle kanske sett den med engelska röster för på svenska var den inget vidare. Jakob låter som han i jyskreklamen och han har nästan samma röstläge hela tiden.