1.7

Iron Mask

Jonathan Green tar sig an en vetenskaplig och övernaturlig resa som leder honom från England till Kina.

Originaltitel Viy 2
Alternativ titel Journey to China: The Mystery of Iron Mask, The Mystery of Dragon Seal: The Journey to China
Regissör Oleg Stepchenko
Manus Oleg Stepchenko, Alexej Petrukhin
Genre Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Jason Flemyng, Charles Dance, Rutger Hauer, Arnold Schwarzenegger, Jackie Chan, Martin Klebba, Christopher Fairbank, Igor Jijikine, Jurij Kolokolnikov, Andrej Merzlikin, Yao Xingtong, Alexej Petrukhin, Anna Churina

StureStenhög
2021-06-22
Bättre än första filmen åtminstone. Bra är det verkligen inte den här gången heller, men det här är iaf lite mer av ett spektakel. Legender, fantasyelement, verkliga personer och allmänt trams blandas om vartannat. Men mest fascinerande är väl ändå att man har lyckats få ihop så många namnkunniga skådespelare i birollerna, man får anta att regissören hade en del gentjänster att casha in. Roligast är det förstås att se Arnold, en stor roll har han ju inte, men han får ändå mer kameratid än vad jag kanske hade befarat, och några roliga repliker hinner han få ur sig. Mest bortslösad är istället Rutger Hauer, och jag tror inte ens att jag hade känt igen honom ifall jag inte hade vetat på förhand att han skulle vara med. Hade filmen bara varit lite kortare så hade den nästan kunnat rekommenderas bara på basis av det är konstigt att den existerar, men nu är det tyvärr för utdraget för att man ens ska kunna göra det
Körsbär
2020-10-13
Om man väljer att inte se filmen alltför seriös så är den hyfsat underhållande.
dudson
2020-10-11
Sanslöst läcker film med legenderna Chan samt Arnie. Dom i samma film"" Vem hade annat det...Känns att filmen är smått framstressad i handlingen.. Sammantaget en schysst rulle för den yngre publiken//